Zoek MDM

Bulletin

Ford Focus-storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden - 13 jaar en 10 maanden geleden #26085 door handmatig-mechanisch
Ford Focus-storing Geplaatst door manual-mecanica
Hallo. Ik heb een Ford Focus die ik nieuw heb gekocht in december 2006 (ik weet de modellen niet meer, want het was het nieuwe model uit 2007, maar toen bleek het model uit 2002 te zijn, of zoiets).

Hij rijdt op benzine, 1600 pk, 110 pk (of 100 pk, wat volgens mij 100 pk is, maar dan zeggen ze dat het niet bestaat, dat het 110 pk is), bijna 105.000 km. Maar goed. Ik zal mijn storing uitleggen, vooral om te kijken of iemand me een idee kan geven van hoeveel het me gaat kosten.

Ik gebruik hem bijna elke dag, hij werkt prima, ik heb hem laten nakijken bij een garage (geen Ford, waar ik hem al naartoe breng sinds de garantie van Ford is verlopen) en alles is perfect. Ik laat hem op zondag in de garage staan, ga er maandag heen om naar mijn werk te gaan en...

ik steek de sleutel in het contact, draai hem half om (zodat hij "opwarmt" en zo [ze zeiden dat het alleen bij diesels is waar je moet wachten, maar voor de zekerheid wacht ik altijd]) en zonder dat ik hem heb gestart:

(ik haal ze uit elkaar zodat het makkelijker te lezen is), gaat de airconditioning aan (oké, misschien heb ik hem aan laten staan, maar ik denk het niet, want 99% van de tijd zet ik hem uit voordat ik ga parkeren), iets vreemds: het dimlicht gaat aan, met de schakelaar (het wieltje) in de "uit"-stand, het scherm van de boordcomputer is wit (nou ja, oranje), de led die knippert als je hem uitzet, nou ja... knippert en...

ik probeer hem te starten en ik hoor iets als een relais dat een paar keer contact maakt ("aansluiten en loskoppelen", achter elkaar) en hij stopt (5 seconden) en start niet.

Ik heb de bougies twee maanden geleden bij Ford vervangen (de computer gaf "motorstoring" aan en... ja... ik moet maar naar Ford gaan en de code laten controleren).

Ik heb de distributieriem (of ketting, ik weet niet wat het is) niet vervangen, maar toen ik bij Ford de bougies verving, zeiden ze dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Tot 120.000 km/u was er niets (hoewel ik het binnenkort zou doen, voor de zekerheid).

Als ik de handrem loslaat en de auto aanduw, rijdt hij gewoon (je moet wel dezelfde kracht zetten als altijd).

En... tja, ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Ik vraag me af of iemand weet wat er aan de hand is met het dimlicht dat aangaat als de knop op "uit" staat en de airconditioning...

Mijn vrienden hebben me verteld dat het de dynamo, de accu (hoewel de verlichting werkt en de accustoringsled niet oplicht), de startmotor, de distributieriem (hoewel die niet het geluid maakt van een gebroken riem die "iets" raakt), of de regeleenheid zou kunnen zijn.

Hoe dan ook, laten we eens kijken of je me hoop kunt geven.

Heel erg bedankt.

PS: Tijdens de servicebeurt ging een van de dimlichten kapot en ze vertelden me dat ze me 50 euro zouden rekenen om die te vervangen (ik had al bij een andere garage gezien hoe je dat moest doen, dat het niet nodig was om de auto op te tillen zoals ze me hadden verteld), 30 euro om de koplampen uit te lijnen en de man zei: "Het is ook een goed idee om de regeleenheid te resetten, zodat hij geen fouten geeft en... en omdat het 30 euro meer was en ze dat NOOIT bij mij hadden gedaan, dacht ik dat hij me ook wilde oplichten (de servicebeurt met olieverversing* en het vervangen van de lampen kostten me bijna 300 euro), dus ik zei nee.

*toen ik zei "servicebeurt met olieverversing"... realiseerde ik me dat ik niet weet of ze de filters hebben vervangen die... dat het dat niet is...

Bedankt en groeten!

-BEWERKT:
Als ik naar de factuur kijk, zie ik dat ze het oliefilter en het luchtfilter hebben vervangen en het interieurfilter hebben gecontroleerd, wat volgens mij het filter van de airconditioning is, afgezien van de "Ford Formula F 5W30"-olie en de servicebeurt Dat deden ze.
Laatst bewerkt: 13 jaar 10 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26086 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Focus Breakdown
Hallo, ik ben Carlos. Ik zeg dat de motor ronddraait en niet wil starten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden - 13 jaar en 10 maanden geleden #26087 door handmatig-mechanisch
Hoe dan?
Mocht je het je afvragen: de motor slaat niet aan of slaat niet aan. Op het moment dat je contact maakt (volledig, om te starten), waar je normaal gesproken een halve seconde de sleutel ingedrukt houdt (tot hij start), hoor je die "klopjes", maar zoals ik al zei, het is als een relais (ik zeg niet dat het een relais is, ik weet het niet, maar het klinkt hetzelfde, of alsof je een pen pakt en er herhaaldelijk op een tafel of met je vinger op tikt).

En na een tijdje (zeg 10-15 keer tikken) stopt hij en gaat hij weer verder zoals in het begin, zonder de motor te starten of aan te slaan of zoiets (hij slaat niet eens aan).

Ik had een diesel en de gloeibougies (of hoe ze ook heten) waren kapot, en het is niet dat geluid, alsof hij wil starten en niet kan. Het zijn gewoon de "klopjes" die elkaar snel opvolgen.
Laatst bewerkt: 13 jaar 10 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26088 door handmatig-mechanisch
B) Hallo; ik denk dat de batterij slecht contact maakt. Controleer en reinig de batterijcontacten met water en baking soda, en klaar. Succes. :droog:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26089 door handmatig-mechanisch
En wat ik vreemd vind, is dat de airconditioning aangaat. Oké, misschien heb ik hem de eerste keer aan laten staan (wat ik durf te wedden van niet), maar ik heb hem nog een paar keer geprobeerd te starten, maar hij was kapot, nadat ik de airconditioning had uitgezet; en de lampjes, zelfs met de draaiknop op UIT, gingen branden.

Hoewel, nou ja, ik ben ook verbaasd dat het schermpje niet zegt "dit en dat is defect" of, op zijn minst, "er is iets defect". Wat een boordcomputer!;)