Zoek MDM

Bulletin

Mijn Renault Express stoot witte rook uit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26081 door handmatig-mechanisch
Mijn Renault Express Long stoot witte rook uit. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik stoor u weer. Ik heb de motor van mijn Renault Express weer in elkaar gezet en nu komt er witte rook uit de uitlaat als ik hem start. Ik weet niet meer zeker of dat komt doordat de brandstofpomp te laat of te vroeg reageert. Kunt u me helpen? Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26082 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Mijn Renault Express stoot witte rook uit
Welke reparaties heb je uitgevoerd? Het kan zijn dat er witte rook uitkomt als de motor niet goed start. Als dit aanhoudt, is er een probleem. De klepstangafdichtingen moeten mogelijk vervangen worden! Het kan zijn dat olie en brandstof zich vermengen via de zuigerveren. Wat is er eerder met de motor gebeurd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26091 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Mijn Renault Express stoot witte rook uit
De pakking was kapot. Ik heb het deksel verwijderd en de voorverbrandingskamers bleken gescheurd te zijn. Ik heb het deksel, de klepgeleider en de klep laten vervangen door een nieuwe klep met een vlakke klepzitting. Ook de zuigerveren, druklagers en oliepomp zijn vervangen, maar toen ik de motor startte, klonk hij slechter dan voorheen. Er is veel klepgeluid en hij loopt niet goed stationair

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26096 door handmatig-mechanisch
Hoi Gustavo: Als je Renault hydraulische klepstoters heeft, zullen die bij de eerste start leeg zijn en hoor je klepgeluiden. De motor zal roken en wat onregelmatig lopen totdat de klepstoters zich vullen met olie. Als je de mogelijkheid hebt, sluit dan een oliedrukmeter aan en laat de motor een paar minuten draaien om te kijken of hij normaal loopt. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #26098 door handmatig-mechanisch
Omdat het geen kiezers heeft, maar pasteitjes