Zoek MDM

Bulletin

DE OLIE GAAT NAAR DE RADIATOR, MAAR DE OLIE IS SCHOON

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25974 door handmatig-mechanisch
OLIE GAAT IN DE RADIATOR, MAAR DE OLIE IS SCHOON Gepubliceerd door manual-mecanica
De motorolie lekt in de radiator, maar de motorolie in het carter is schoon.
Het is een standaard Tsuru 90.
De pakkingen zijn vervangen en werken naar behoren. Waar lekt de olie in de waterleidingen?
Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25975 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: OLIE GAAT NAAR DE RADIATOR, MAAR DE OLIE IS SCHOON
Controleer of er een oliekoeler op het filter zit, verwijder deze en probeer het opnieuw.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26032 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: OLIE GAAT NAAR DE RADIATOR, MAAR DE OLIE IS SCHOON
Hoi, kijk, hetzelfde gebeurde met een Hyundai Accent CRDI. Ik dacht dat het de pakking was, maar we hebben niets gecontroleerd. Ik ben verder gegaan met de oliekoelers en het blok, maar niets. Uiteindelijk heb ik de oliekoelers gecontroleerd en daar lekken ze. Controleer dat eens, en ik hoop dat je succes hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26117 door handmatig-mechanisch
Hoi, als er olie uit het carter in de radiator lekt, los dat dan op door water toe te voegen aan het carter. Haha, sorry, ik had het gemist. Controleer of je cilinderpakking niet verbrand is, of bekijk de artikelen van eerdere gebruikers. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26119 door handmatig-mechanisch
Normaal gesproken, als de olie naar de koelvloeistof stroomt en niet andersom, is er een probleem met de oliekoeler.
Het smeersysteem werkt onder hogere druk dan het koelsysteem, en daarom gebeurt dit.

Onthoud dat als het een intern probleem is in de motor, cilinderbussen, cilinderkoppakking, enz., het meest logisch is dat de zwaartekracht het water in het carter duwt. Voor zover ik weet, is dat bij u niet het geval. Vermijd daarom grote demontages en verwijder in plaats daarvan de koeler.

Ik wens u succes met uw reparatie.