Zoek MDM

Bulletin

4G54-motor aanpassen aan Montero uit 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25771 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Montero uit 1985 met een 4G54-motor en een zwaar beschadigde carrosserie. Ik heb een carrosserie gekocht van een Montero uit 1999, dus ik wil deze motor graag in de carrosserie monteren. Ik ben benieuwd of iemand dit al eens eerder heeft gedaan, of er problemen zijn of suggesties zijn. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25793 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Aanpassen van een 4G54-motor aan een Montero uit 1999
Ik heb meerdere motoren aangepast, niet die ene specifieke, maar als je op beide motoren achterwielaandrijving hebt, zul je geen probleem hebben om de cardan aan te passen. Wees alleen voorzichtig, je moet dan wel de motorophanging aanpassen. Dat is niet ingewikkeld, maar zorg er bij het aanpassen van de motor voor dat je het oliefilter en de startmotor makkelijk kunt verwijderen. Zo voorkom je problemen in de toekomst. Houd ook rekening met het carter, als de holte die ontstaat nergens tegenaan komt. Als dat wel zo is, zul je het moeten aanpassen, doorsnijden en omdraaien. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25799 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Aanpassen van een 4G54-motor aan een Montero uit 1999
Eigenlijk zijn beide achterwielaangedreven. Kijkend naar de bouten van de transmissiebehuizing, zie je dat die verschillen van die van de motor, maar mij is verteld dat er één geheel tussen de motor en de transmissie kan worden gemaakt. Ik maak me geen zorgen over de voetstukken, want die zijn gelast op de plek waar ze in de transmissie komen. Nou, vandaag ga ik naar een draaibank om te kijken wat ze me over het onderdeel vertellen. Bovendien heb ik de plaat die bij de 4m40-motor zat en die ga ik gebruiken om het geheel te maken. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25831 door handmatig-mechanisch
Eigenlijk is een flens gemaakt om de cardan aan te kunnen passen en het is niet meer ingewikkeld, elke draaier kan het. Succes.