Zoek MDM

Bulletin

Mijn vrachtwagen slaat af, het is geen benzinepomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25655 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn vrachtwagen slaat af, het ligt niet aan de benzinepomp.
Kijk, wat ik zou doen voordat ik iets anders zou doen, is als hij niet start, controleren of er een vonk in de kabels zit en of hij brandstof krijgt, om te bepalen welk element ontbreekt en dan naar de oplossing te zoeken. Dat is het meest logische om te doen, zo start hij en laat me weten hoe het gaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26794 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn vrachtwagen slaat af, het ligt niet aan de benzinepomp.
Ik heb de truck al laten uitlezen, maar hij geeft geen andere storing aan dan de klopsensor. De elektricien vertelt me echter dat hij met die storing niet hoeft uit te schakelen... als hij niet start, geeft hij geen vonk aan de bougies en duurt het zo'n 15 minuten tot een uur voordat hij start. De laatste keer dat ik de accu moest loskoppelen en hij startte, was gisteren. Maar soms gaan er drie of vier dagen voorbij zonder dat hij uitvalt, hoe vreemd is dat... morgen laat ik de truck staan met de elektrische installatie aan (mijn monteur heeft bovenstaande gecontroleerd en de elektricien zegt dat ik hem moet bellen om te controleren wanneer de storing optreedt).... om hem te laten weten wanneer de truck niet start en hij de auto dan gedetailleerder kan controleren. Ik waardeer uw opmerkingen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26795 door handmatig-mechanisch
Ze controleerden het alarm voor het geval er een probleem was, maar er was niets bijzonders. Ik heb de relais gecontroleerd, maar die hebben geen probleem............... Ik weet niet of deze verdeler een interne sensor heeft, aangezien hij wel een interne spoel heeft, of wat ik nog meer kan controleren, zodat ik niet met mijn ogen dicht naar de elektrische installatie hoef te kijken. Als iemand een schema van de verdelercomponenten heeft, zou ik dat op prijs stellen. Mijn e-mailadres is

Dank u wel, ik kijk uit naar uw reacties.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26812 door handmatig-mechanisch
Als u controleert of de bougies vonken op het moment dat de motor stopt of als er brandstofdruk is, zijn er vergelijkbare storingen waarbij de CKP-sensor opwarmt en de motor stopt en na een tijdje weer start, hetzelfde gebeurt met de ontstekingsmodule en de bobine

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #26824 door handmatig-mechanisch
Controleer of er geen vonk is. Controleer eerst de staat van de krukassensor. Als deze sensor niet aan de voor- of achterkant zit, controleer dan of je een verdeler hebt en of er geen vonksequencer in zit. Als dat wel zo is, vervang die dan. Zo niet, maak dan een directe jumper van de accu naar de bobine om een plaatwerkprobleem uit te sluiten.