Zoek MDM

Bulletin

Problemen met Renault Clio 1.5 dci expression 82 pk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26653 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Renault Clio 1.5 dci Expression 82 pk
Nou, deze Renault-motoren zijn de beroemde K9K, berucht om hun constante problemen als hun timing wordt gewijzigd en ze om welke reden dan ook verkeerd worden afgesteld. Te vroeg, wat inlaatproblemen veroorzaakt, of te laat, wat uitlaatproblemen veroorzaakt. Maar dit is niet het ergste, dat kan worden verholpen. Het ergste is dat deze motoren, omdat ze nokkenassen hebben met valse nokken op de as (die een holle buis is), als ze ooit verkeerd zijn afgesteld, de nokkenfase bij het openen en sluiten varieert. Dit kan niet worden gemeten, omdat het in graden wordt gemeten en een meetklok nodig is. Daardoor veroorzaakt het startproblemen, vertraagt het slecht, slaat het af, maakt het metaalachtige geluiden, veroorzaakt het uitlaatgasfalt, enzovoort, enzovoort. Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar zoek uit of iemand de timing heeft aangepast en zo ja, waar het probleem vandaan komt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26655 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Renault Clio 1.5 dci Expression 82 pk
Oké, mijn vriend, allereerst, als het om mechanica gaat, is er geen reden tot paniek. Het ergste wat kan gebeuren, is dat je portemonnee gaat huilen.
Voor zover ik weet, zit het probleem in de brandstoftoevoer. Je zou de dieselchoke moeten laten controleren, die de diesel doorlaat. Dat is de eerste stap. Controleer vervolgens de injectoren om te zien hoe ze werken. Haal ze door een scanner om te kijken of er een fout is.
mocht de scanner geen foutmelding geven, dan gok ik op de dieselchoke

@Joluveba: de distributie is niet kapot, bij een dicel is er sprake van een defect aan 1 tand van de distributieriem. Ik zou zeggen dat in 98% van de gevallen als je de motor start, hij kapot is omdat de kleppen de zuiger raken en dag dag, je hebt een hoop geld uitgegeven.
Er zijn veel eenvoudige manieren om hem weer af te stellen. De motor heeft markeringen op het vliegwiel (ik leg het hier uit, het heet volate (ik vertel het je omdat het van ruw komt) naar die enorme schijf die in de krukas zit en verbonden is met de doos) en er is een markering op de nokkenas, en in dit geval is er ook een markering op de dieselinspuitpomp.

Groeten, ik hoop dat je het probleem hebt opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26662 door handmatig-mechanisch
Nou, bedankt allebei... maar kijk, ik heb de EGR-klep vervangen en toen ik de auto kocht was de waterpomp kapot en hebben ze de pomp en de distributieset gemonteerd... en het valt ook samen met het starten en het geluid. Laatst hoorde ik een klak, hij bleef aanhouden en accelereerde harder, wat weet ik? Iets heel vreemds. Ik stopte hem en startte hem opnieuw en het was weg, en toen stopte ik hem nog een tijdje en hij maakte het geluid niet meer... verdorie man.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26666 door handmatig-mechanisch
Een andere reden waarom de distributie niet werkt, is dat als het wel zo was, het continu zou piepen. Ik zou het niet doen, soms wel en soms niet.
Om je precies te kunnen vertellen wat er gebeurt, zou ik het moeten zien, maar alsof je een oceaan van elkaar verwijderd bent xD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 dagen geleden #27721 door handmatig-mechanisch
Nou heren, sorry dat ik gestopt ben met reageren... Drie weken geleden bracht ik hem naar de garage en ze vertelden me dat de injectoren kapot waren. Ze hebben hem gerepareerd en het is nog steeds hetzelfde. Ze hebben de pomp op de testbank gezet en het was in orde. Ze hebben verschillende sensoren vervangen en veel tests gedaan. Vanmorgen heb ik gebeld en hij zei dat ik over een uurtje moest bellen, want ik denk dat hij klaar is. Hij belde en zei: "Man, die auto verveelt me." Hij zegt dat hij nu denkt dat het iets in de bedrading zou kunnen zijn.