Zoek MDM

Bulletin

Rook op oliepeilstok

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25591 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Rook op de oliepeilstok
De meest waarschijnlijke oorzaak is dat de zuigerveren hun hardheid hebben verloren en de compressie niet vasthouden en deze in het carter laten stromen. Wat u noemt, heeft daar niets mee te maken. Ik raad aan de compressie van de cilinders te meten en de metingen die zij u geven te vergelijken met die van de fabrikant. Als het bijna niet aangeeft of als het minder is dan wat de fabrikant aangeeft, moet u helaas de motor demonteren en de cilinderbussen vervangen en goede zuigerveren plaatsen, bij voorkeur originele, of, als uw budget niet zo ver reikt, goede Japanse zuigerveren en is het probleem opgelost.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25624 door handmatig-mechanisch
Bedankt aan meester dj, xabnah en Ciro...

Ik was bang dat het een probleem met de segmenten (ringen) was... als die versleten zijn, loopt de compressie van de verbrandingskamer naar het carter, toch?
De te volgen stappen: meet de compressie van de cilinders (ze zijn het hier allemaal mee eens...). Als de compressie onder de door Toyota vastgestelde parameters lag, zou ik de segmenten vervangen en als de cilinderbussen versleten of beschadigd waren, zou ik ze vervangen (vervangen of repareren?).

Bedankt voor de hulp, ik laat je weten hoe dit afloopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25629 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik zal eerlijk zijn: als je alleen de ringen gaat vervangen zonder de mouwen te meten om te zien of ze ovaal of conisch zijn, verspil je je geld, want de segmenten werken maar kort en je krijgt hetzelfde probleem. Ik raad aan om, als je de segmenten gaat vervangen, ook de mouwen te vervangen. Als je geld gaat uitgeven aan alleen het vervangen van de segmenten, is het beter om geld uit te geven aan het vervangen van de segmenten en nieuwe mouwen, zodat de ringen in nieuwe mouwen naar behoren werken en niet in mouwen die al zo lang werken dat ze om vervanging vragen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25657 door handmatig-mechanisch
Ik denk niet dat het probleem ligt bij verbrande of gebroken ringen. Er komt ook rook uit de uitlaat. Ik denk dat je het beter met dikkere olie kunt proberen. Als je de twijfel wilt wegnemen, kun je een additief gebruiken om de olie dikker te maken. Wees voorzichtig, want soms is rook gewoon oliedamp. Dat komt doordat de olie opwarmt. Als je de compressie meet, zul je niet veel vinden. De olie die de kamer binnenkomt, sluit deze af en komt er optimaal uit. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25697 door handmatig-mechanisch
Voordat ik de cilindercompressie ga meten en de zuigerveren en -bussen ga vervangen, ga ik een aantal minder bekende en niet zo dure dingen proberen...

- De oliedichtheid veranderen om te kijken of de rook uit de peilstok afneemt...

- Het oliefilter vervangen en een aftapkraan (?) in de oliefilterhouder controleren, voor het geval deze verstopt is...

- Ik heb ook gelezen over een verstopping van een "PCV-klep" (carterventilatie) die de oliegassen recirculeert zodat ze verbranden (waar zit die retourklep?).

- De leidingen van het filter naar de dieselpomp (?) controleren, de staat van de metalen olieradiator, de reinheid van een schroef en een veer in het cycloonfilter, ...

- De oliecompressie in het carter meten (blow-by)...

Bedankt master dj