Zoek MDM

Bulletin

Rook op oliepeilstok

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25698 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Rook op de oliepeilstok
KIKEMEC...

Als het door de slijtage van de ringen (segmenten) komt, begrijp ik dat het volgende zou moeten gebeuren...

de compressie van de verbrandingskamer gaat naar het oliecarter (vandaar de rook van de oliepeilstok)

of, omgekeerd,

de olie gaat naar de verbrandingskamer (met de daaruit voortvloeiende grijze rook uit de uitlaat).

Het tweede gebeurt niet... Dus zal ik de kwaliteit of dichtheid veranderen - om de viscositeit bij koude te verhogen - (en merk - kwaliteit) van de olie om te testen... (de rook komt ook uit de olievuldop, op het kleppendeksel, dus ik vermoed dat het probleem bij de dichtheid moet liggen...) Hier is het klimaat gematigd 22ºC jaargemiddelde, zonder vorst en zonder hittegolven... Multigrade olie, CF-4 kwaliteit - Zware dieselmotor service-. Ik gebruik momenteel 15W40...

Mineraal? Synthetisch?
SHELL Helix diesel super _ mineraal ...CG of CF?
ESSO Maxxoil diesel _ mineraal ...CG of CF?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25728 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Rook op de oliepeilstok
Kijk, elke olie is geschikt, zorg er alleen voor dat hij geschikt is voor diesel en de juiste maat heeft. Soms zeggen ze dat het niet zo is dat hij te oud is, maar dat we er een dikkere olie in doen en dat soort dingen. Gebruik gewoon de juiste olie en klaar. Je kunt het testen, stoom is er altijd; overtollige stoom is slecht. Houd er rekening mee dat elke vloeistof die aan hoge temperaturen wordt blootgesteld, verdampt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.