Zoek MDM

Bulletin

"ETS OFF"-lampjes op het dashboard

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25545 door handmatig-mechanisch
"ETS OFF"-lampjes op het dashboard Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, hoe gaat het met jullie? Mijn auto is een American Cavalier Z 24 uit 1997 en vertoont al een tijdje een storing met een indicatielampje op het dashboard dat "ETS UIT" aangeeft. Dit gebeurt na een tijdje rijden en als het lampje gaat branden, schokt de auto een beetje. Ik heb al onderhoud uitgevoerd aan de motor, transmissie, remblokken, bobines, alles en dat alles heeft geleid tot sensorstoringen en ik weet niet of het om dezelfde reden is dat we de scanner hebben geplaatst. Het enige wat hij me vertelt, is dat de transmissie oververhit is, maar de monteur vertelt me dat de transmissie in orde is en dat deze fout normaal is. Ik hoop dat iemand me kan helpen door me wat richtlijnen te geven om het probleem op te lossen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25585 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: "ETS OFF"-lampjes op het dashboard
Goedenavond, wat je eerst moet doen is de transmissiestekker loskoppelen (je schakelt dan uiteraard de transmissiesensoren uit). Als het probleem de overdrivesensor is, heb je er geen last meer van. Ik vertel je dit alleen om het te controleren, want als je de sensoren uitschakelt, zal de auto erg moe zijn bij het optrekken en zelfs na een korte periode zal hij vertragen. Hij slaat gewoon af op een vlakke weg. Als je hem halverwege de dag hebt laten afslaan en het heeft geen problemen opgeleverd, vervang dan de sensor. De sensor wordt namelijk heet en de storing treedt op. Je moet wachten tot hij is afgekoeld. Als je de scanner erop zet, zie je niets, omdat hij nog niet is doorgebrand. Welke motor heeft hij, de 3.1 of de 2.2? Oh, laat het me weten, tot later.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.