Zoek MDM

Bulletin

Mercedes 220d (W115) injectiepomp van de 74 motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25324 door handmatig-mechanisch
Injectiepomp van de Mercedes 220d (W115) uit 1974. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag weten hoeveel olie, welk type en hoe vaak ik olie moet bijvullen in de injectiepomp van een Mercedes 220d (W115) uit 1974 met een OM615-motor.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25361 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Injectiepomp van een Mercedes 220d (W115) uit een motor uit '74
Sorry vriend, maar voor zover ik weet gebruiken brandstofinjectiepompen geen olie. Ik heb er nog nooit een gezien die dat wel doet, tenminste niet de modellen die hier in Chili aankomen. De brandstofinjectiepomp gebruikt diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33344 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Injectiepomp van een Mercedes 220d (W115) uit een motor uit '74
Hallo vrienden, de Mercedes-oliepomp wordt onafhankelijk van de motor gesmeerd, dus u moet het oliepeil controleren met de rode peilstok. Om olie bij te vullen, zit er een rode aftapplug bij de regelaar en ook een klein slangetje aan de zijkant van de pomp. Wanneer u olie bijvult en het peil correct is, zal de olie overlopen, wat betekent dat de pomp vol is. Er is ook een aftapplug voor de pomp om de olie te verversen. Deze pomp wordt gesmeerd met olie; er zijn ook pompen die alleen met diesel worden gesmeerd.