Zoek MDM

Bulletin

Mercedes 220d (W115) injectiepomp van de 74 motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25324 door handmatig-mechanisch
Mercedes 220d (W115) injectiepomp van de 74 motor Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag weten hoeveel olie, welk type en hoe vaak ik olie moet bijvullen in de brandstofinjectiepomp van mijn Mercedes 220d (W115) uit 1974 met de OM615-motor.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25361 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes 220d (W115) injectiepomp van de 74 motor
Sorry, vriend, maar voor zover ik weet gebruiken injectiepompen geen olie. Ik heb er nog nooit een gezien die dat wel doet, tenminste niet de modellen die hier in Chili aankomen. De injectiepomp gebruikt petroleum.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #33344 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes 220d (W115) injectiepomp van de 74 motor
Hallo vrienden, de Mercedes-pomp wordt onafhankelijk van de motor gesmeerd en daarom moet je de olie controleren met een rode peilstok. Om olie bij te vullen zit er een rode plug bij de regulateur en er zit ook een klein buisje aan de zijkant van de pomp. Wanneer je olie bijvult en het niveau is bereikt, begint de olie te lekken, wat betekent dat de olie vol is. Er zit ook een plug om de pomp af te tappen als je het oliecarter wilt vervangen. In dit geval wordt deze pomp gesmeerd met olie; er zijn ook andere pompen die alleen met diesel worden gesmeerd.