Hallo allemaal!!!
Ik ben al een tijdje op deze pagina en ik wil jullie allemaal feliciteren met jullie toewijding en inzet bij het maken van de site en het plaatsen van de werkplaatshandboeken.
Ik leg mijn "probleem" voor en vraag of jullie me kunnen helpen;
ik heb een Renault Clio Phase I uit 1994, een 1.9 D atmosferische motor met 65 pk, type F8Q.
Ik heb begrepen dat de R19 twee dieselmotoren van 65 pk (atmosferisch) en nog een turbo van 90 pk had, beide F8Q-motoren.
Ik heb het werkplaatshandboek van de R19 gedownload om de compressieverhouding, injectiepomp, zuigers, drijfstangen, enz. te vergelijken, en alles wat van invloed is op een turbosysteem om te kijken of het mogelijk was om dit in de F8Q-motor van de Clio te monteren, maar het handboek mist deze informatie.
In de werkplaatsen waar ik heb gewerkt, heb ik auto's gezien die oorspronkelijk atmosferisch waren (diesel) en vervolgens een turbo hadden gekregen (zoals de Astra, Orion, Nissan pick-ups, enz.).
Mijn vraag is:
- Weet iemand van jullie waar ik deze informatie kan vinden?
Of een website met reserveonderdelen of een winkel die deze kits voor het superchargen van atmosferische motoren nog steeds verkoopt?
- Welke problemen heeft hij met de APK? Of worden de kits al voorbereid voor homologatie geleverd?
De motor heeft 7.000 km op de teller staan, aangezien ik onlangs een cilinderkoppakking en cilinderkop heb laten reviseren, en ik de distributieriem, filters, olie, enz. heb vervangen vanwege oververhitting. De zuigers en cilinderbussen waren in goede staat en ik heb ze niet vervangen, en ik dacht er al over om hem te superchargen, dus ik heb besloten te wachten.
Als iemand me kan helpen, zou ik zeer dankbaar zijn.
Ik waardeer uw antwoorden en uw tijd.
Met vriendelijke groet.