Zoek MDM

Bulletin

Renault Clio supercharger

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25319 door handmatig-mechanisch
Renault Clio Supercharger Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal!!!

Ik ben al een tijdje op deze pagina en ik wil jullie allemaal feliciteren met jullie toewijding en inzet bij het maken van de site en het plaatsen van de werkplaatshandboeken.

Ik leg mijn "probleem" voor en vraag of jullie me kunnen helpen;

ik heb een Renault Clio Phase I uit 1994, een 1.9 D atmosferische motor met 65 pk, type F8Q.

Ik heb begrepen dat de R19 twee dieselmotoren van 65 pk (atmosferisch) en nog een turbo van 90 pk had, beide F8Q-motoren.

Ik heb het werkplaatshandboek van de R19 gedownload om de compressieverhouding, injectiepomp, zuigers, drijfstangen, enz. te vergelijken, en alles wat van invloed is op een turbosysteem om te kijken of het mogelijk was om dit in de F8Q-motor van de Clio te monteren, maar het handboek mist deze informatie.

In de werkplaatsen waar ik heb gewerkt, heb ik auto's gezien die oorspronkelijk atmosferisch waren (diesel) en vervolgens een turbo hadden gekregen (zoals de Astra, Orion, Nissan pick-ups, enz.).

Mijn vraag is:
- Weet iemand van jullie waar ik deze informatie kan vinden?

Of een website met reserveonderdelen of een winkel die deze kits voor het superchargen van atmosferische motoren nog steeds verkoopt?

- Welke problemen heeft hij met de APK? Of worden de kits al voorbereid voor homologatie geleverd?

De motor heeft 7.000 km op de teller staan, aangezien ik onlangs een cilinderkoppakking en cilinderkop heb laten reviseren, en ik de distributieriem, filters, olie, enz. heb vervangen vanwege oververhitting. De zuigers en cilinderbussen waren in goede staat en ik heb ze niet vervangen, en ik dacht er al over om hem te superchargen, dus ik heb besloten te wachten.
Als iemand me kan helpen, zou ik zeer dankbaar zijn.

Ik waardeer uw antwoorden en uw tijd.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25363 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Clio Supercharger
Vriend, hier in Chili moet je alle wijzigingen aan motoren laten goedkeuren door de arbeidsinspectie. Ze vragen je alleen niet om meer, alleen om het te legaliseren. Ik heb turbo's in verschillende voertuigen gemonteerd die ze niet rechtstreeks uit de fabriek haalden. Bij sommige voertuigen had ik problemen, bij andere helemaal niets. Bij die voertuigen waren de kleppen en zuigers verbrand. Dit kwam door het materiaal waarvan de turbo's zijn gemaakt, want ze zijn niet versterkt. Bij olietankers heb ik niet zoveel problemen gehad, omdat ze niet rinkelen zoals de vencineros. Van al deze turbo's komt er geen een overeen met het model waarin ze zijn gemonteerd, behalve één, een Nissan Primera. Ik kan je vertellen dat je elke turbo kunt monteren, alleen is het wat arbeidsintensiever.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25533 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Clio Supercharger
Het probleem is niet de aanpasbare turbo, want in principe zou ik met een paar aanpassingen zelfs een exemplaar met variabele geometrie kunnen installeren, zodat hij altijd met dezelfde zuigerstang blaast over een breed toerenbereik.
Het probleem is dat ik moet weten of de standaardzuigers dezelfde zijn als die van de F8Q-turbomotor in de R19, maar die informatie heb ik nog niet gevonden.

En als dat het geval is, heb ik uitlaatspruitstukken en een nieuwe uitlaatleiding nodig, of moet ik de uitlaat die ik al heb aanpassen. Het probleem is dat ik niet weet in hoeverre dit is toegestaan ​​door de APK (Spaanse Technische Keuringsdienst).

Ik moet maandag met ze praten om te horen wat ze zeggen.
Verder waardeer ik de informatie, maar
weet u een winkel die turbokits voor deze motoren verkoopt?
Of kunt u mij informatie geven over de technische kenmerken van de F8Q-motor en zijn varianten?
Bedankt voor uw tijd.

Met vriendelijke groet