Zoek MDM

Bulletin

motorprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25227 door handmatig-mechanisch
Motorprobleem. Geplaatst door manual-mecanica
Kan iemand me helpen een hypothese te formuleren of een antwoord te vinden op mijn probleem? Nissan Frontier 4x2's met de TD27-motor hebben het volgende probleem: wanneer ik op de snelweg rijd en extra vermogen nodig heb, bijvoorbeeld om een ​​ander voertuig in te halen, begint de TD27 plotseling witte rook uit te stoten, met als gevolg dat het vermogen snel afneemt. De snelste oplossing is om terug te schakelen naar een lagere versnelling om het toerental te verlagen, waardoor de witte rook stopt.
Het vreemde is dat dit probleem niet altijd optreedt. Ik heb het zelfs getest met nieuwe WIX lucht- en brandstoffilters, maar het probleem bleef bestaan... WAT ZOU HET KUNNEN ZIJN?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25228 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Motorprobleem
Als er rook uit de uitlaat komt, komt dat doordat de injectoren meer brandstof inspuiten dan zou moeten, zowel bij hoge als lage acceleratie. De injectoren zijn beschadigd, of de dieselpomp levert meer brandstof dan normaal. Doe deze test: meet hoeveel kilometer per liter je haalt. Zo controleer je je brandstofverbruik en kom je erachter of de injectoren beschadigd zijn

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25244 door handmatig-mechanisch
Ik heb het al getest. Mijn Nissan D22, met een TD27-motor, haalde 47 km per gallon toen hij nieuw was. Nu, met 121.783 km op de teller, haalt hij op de snelweg (in Honduras), die volledig bergopwaarts is, nog maar 43 km per gallon. En in de stad, met de airconditioning aan, haalt hij 31 km per gallon.
Wat denk je hiervan? Ligt het aan de injectoren, de injectiepomp of de brandstofkwaliteit hier in Honduras?

Soms rijdt de auto alsof hij wil vliegen, maar dan proberen zelfs de schildpadden hem in te halen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25246 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat het aan de brandstof kan liggen als het probleem niet constant is. Om dat vast te stellen, zou je het bij verschillende tankstations over een langere periode moeten testen. Als de rook wit is, komt dat bijna altijd door een tekort aan brandstof, water of een ander ongebruikelijk additief in de brandstof. Om het zeker te weten, zou ik het probleem eerst moeten zien om te bepalen welke tests nodig zijn. Als de motor meer brandstof verbruikt, kan dat komen door een gebrek aan vermogen. Maar iemand anders heeft misschien een andere mening; ik heb niet veel ervaring met dieselmotoren, mijn expertise ligt meer bij benzinemotoren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25251 door handmatig-mechanisch
Witte rook is onverbrande dieselbrandstof. De twee belangrijkste oorzaken van deze rook zijn cilinders met een lage compressie of een onjuiste ontstekingstiming. Omdat het probleem zich voordoet bij hoge toerentallen en onder belasting, zijn er twee mogelijke oorzaken. Ten eerste kan de temperatuur van de motor stijgen wanneer deze onder belasting staat, waardoor de kleppen mogelijk niet goed sluiten en er compressieverlies optreedt. Ten tweede kan de injectiepomp bij hoge toerentallen niet de juiste vervroegingswaarden leveren, waardoor de injectietiming niet klopt. De redenen hiervoor kunnen uiteenlopend zijn, maar over het algemeen kan het te wijten zijn aan lucht in het systeem, wat resulteert in onvoldoende interne overdrachtsdruk en onvoldoende druk op de vervroegingszuiger. Een andere mogelijkheid is dat de interne brandstofpomp versleten is of dat de klep die de overdrachtsdruk regelt vastzit. Als het te wijten zou zijn aan overtollige brandstof of verstopte luchtfilters, zou de rook niet wit maar zwart zijn, omdat het dan overtollige, maar onverbrande, brandstof zou zijn. Het eerste wat ik zou doen, is de klepspeling controleren en vervolgens het statische injectiepunt verifiëren. Als dat in orde is, zou ik de motorcompressie meten. Als de compressie binnen de normale waarden ligt, zou ik de brandstofleidingen en tot slot de injectiepomp controleren