Zoek MDM

Bulletin

motorprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25227 door handmatig-mechanisch
Motorprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Kan iemand me helpen een hypothese of antwoord op mijn probleem te formuleren? De Nissan Frontier 4x2 met een TD27-motor vertoont namelijk de volgende storing. Wanneer er op de snelweg meer vermogen moet worden geleverd, bijvoorbeeld om in te halen, begint de auto, wanneer de bestuurder herhaaldelijk de TD27-motor begint te gebruiken, witte rook te produceren tot het punt waarop het vermogen snel afneemt. De snelste oplossing is om naar de volgende versnelling te schakelen om het toerental te verlagen en zo de witte rook te verwijderen.
Het vreemde is dat deze storing zich niet altijd voordoet. Ik heb het zelfs getest en nieuwe WIX-lucht- en brandstoffilters geplaatst. En het werkte niet... WAT KAN HET ZIJN?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25228 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motorprobleem
Als de motor begint te roken, komt dat doordat de injectoren meer brandstof afgeven dan nodig is. Bij hoge of lage acceleratie zijn de injectoren beschadigd of geeft de dieselpomp meer brandstof af dan normaal. Doe deze test, meet hoeveel kilometer u per gallon rijdt en controleer zo het brandstofverbruik. Zo ziet u of de injectoren beschadigd zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25244 door handmatig-mechanisch
Ik heb de Nissan D22 met TD27-motor al getest. Hij haalde nieuw 47 km/gallon. Nu, met 121.783 km op de teller,
haalt hij op de snelweg (Honduras) slechts 43 km/gallon, alleen bergop. En in de stad, met de airconditioning aan, haalt hij 31 km/gallon. Wat vind je hiervan? Zijn het de injectoren, de brandstofpomp of de kwaliteit van de brandstof hier in Honduras?

Soms lijkt het alsof de auto wil vliegen, maar dan proberen zelfs schildpadden te ontsnappen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25246 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat het de brandstof zou kunnen zijn als de storing niet constant is. Daarvoor zou je het in de loop van de tijd bij verschillende merken tankstations moeten testen. Als de rook wit is, komt dat bijna altijd door een gebrek aan brandstof, water of een vreemd additief in de brandstof. Om daarachter te komen, zou ik de storing moeten zien, misschien om te weten welke tests ik moet uitvoeren. Als hij meer brandstof verbruikt, kan dat komen door een gebrek aan vermogen. Maar misschien heeft iemand daar een andere mening over. Ik heb weinig ervaring met diesel, maar ik geef de voorkeur aan benzine.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25251 door handmatig-mechanisch
Witte rook is onverbrande ruwe diesel. De twee belangrijkste oorzaken van deze rook zijn: cilinders zonder compressie of een verkeerde timing. Omdat het defect optreedt bij hoge toerentallen en wanneer het geforceerd wordt, kunnen er twee mogelijke oorzaken zijn. Ten eerste stijgt de temperatuur wanneer de motor aanspreekbaar is, waardoor de kleppen niet goed sluiten en de compressie verloren gaat. Ten tweede geeft de inspuitpomp bij hoge toerentallen niet de juiste vervroegingswaarden en is het injectiepunt verschoven. De redenen kunnen divers zijn, maar over het algemeen kan het zijn dat de pomp lucht aanzuigt, de interne overdrachtsdruk opraakt en de vervroegingszuiger niet voldoende aandrukt. Ten tweede is de interne brandstofpomp versleten of zit de klep die de overdrachtsdruk regelt vast. Als het te wijten is aan overtollige brandstof of verstopte luchtfilters, zou de rook niet wit maar zwart zijn, omdat het overtollige brandstof is, maar verbrand. Het eerste wat ik zou doen, is de klepspeling controleren en vervolgens het statische injectiepunt. Als dat klopt, zou ik de motorcompressie meten. Als de compressie binnen de normale waarden ligt, zijn de brandstofleidingen en uiteindelijk de injectiepomp nog zichtbaar.