Zoek MDM

Bulletin

Ford-timing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden - 14 jaar en 3 maanden geleden #25223 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Ford timing
Hallo, dit proces wordt normaal gesproken timing synchronisatie genoemd, wat in precieze termen neerkomt op het synchroniseren van de nokkenas en de zuigerslag. Je zet de nokken van de eerste cilinder in overlap, dat wil zeggen dat beide kleppen belast worden. Dit is het moment waarop de ene klep opent en de andere begint te sluiten. Op dit moment zullen de nokken van de vierde cilinder los staan. Pas op dat je de zuigers niet naar het bovenste dode punt (TDC) brengt, want dan kun je de kleppen verbuigen.
Laat vervolgens zuiger 1 in het bovenste dode punt staan ​​(je kunt dit controleren met een klein staafje in de cilinderboring...). BOUGIEGAT (ONTHOUD DE ONTSTEKINGSVOLGORDE: 1-3-4-2-. DIT IS ALLEEN OM DE BOUGIKABELS TE INSTALLEREN. DRAAI DE MOTOR HANDMATIG. HIJ MAG NIET VASTZITTEN, ZO NIET, CONTROLEER DAN WAT JE HEBT GEDAAN.
Laatst bewerkt: 14 jaar 3 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25224 door handmatig-mechanisch
Vriend, er is een heel eenvoudige manier om de ontsteking van een dieselmotor af te stellen, en wel zo:
verwijder de bougie uit cilinder 1, in jouw geval de voorste. Stop een prop wc-papier in het gat van die bougie, in de cilinderkop, en druk deze stevig aan. Zorg ervoor dat je hem er niet te ver in duwt, net genoeg om het gat te bedekken. Druk het papier aan met een stokje of de achterkant van een schroevendraaier. Neem vervolgens de bougiekabel van diezelfde bougie (die al los zou moeten zitten), verwijder de dop en leg het metaal bloot. Plaats dit metaal in de buurt van een aardingspunt, oftewel een minpool, bijvoorbeeld het motorblok. Verwijder de draad die naar het midden van de verdeler loopt, zodat de motor niet start. Laat een vriend de sleutel omdraaien en probeer de motor te starten, en jij observeert het punt waar het metaal van de bougiekabel de massa raakt. De explosie in cilinder 1 zou moeten samenvallen met de vonk die ontstaat wanneer je het wc-papier weggooit. Als de vonk vóór de explosie arriveert, is de ontsteking correct afgesteld. Als de ontstekingstijd te laat is afgesteld, moet je de verdeler draaien; als het andersom is, is de ontstekingstijd te vroeg, dus draai hem in de tegenovergestelde richting. Je moet goed opletten. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25225 door handmatig-mechanisch
Goこんばんは, allereerst moet u de nokkenassen zeer zorgvuldig bekijken. Aan het begin, op de nokkenastandwielen, die eruitzien als een ronde buis van ongeveer 5 tot 7,5 cm lang, zit een vorm die lijkt op een "UU", precies zoals ik u deze twee letters laat zien. Leg er een liniaal bovenop om te controleren of de "UU"s goed uitgelijnd zijn en niet scheef staan. Aan het uiteinde van de nokkenassen (aan de transmissiezijde) zit een ronde vorm met een lijn in het midden. De twee lijnen moeten horizontaal lopen. De test is om een ​​papieren propje (zorg ervoor dat het er niet in valt) op de verwijderde bougie te plaatsen en de krukaspoelie te draaien totdat u een klik hoort en het propje eruit springt. Let op dat de motor niet naar boven gericht is, want de impact van het propje kan pijnlijk zijn. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Mijn e-mailadres is En ik kan je een schema sturen dat ik heb gemaakt, tot later. En als je een fout maakt, hoef je je geen zorgen te maken over de kleppen, want de zuigers hebben een uitsparing voor de kleppen en zullen niet buigen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #25226 door handmatig-mechanisch
Het klopt wat mijn vriend zegt, hij heeft gelijk, maar deze motor heeft geen verdeler, hij heeft maar één bobine (van de vier)