Zoek MDM

Bulletin

elektrische storing Nissan V-16 '96

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25105 door handmatig-mechanisch
Elektrische storing Nissan V-16 '96 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, mijn probleem is dat de brandstofpomp van mijn Nissan V-16 uit 1996 niet aanslaat als ik het contact aanzet. Ik heb het relais vervangen, maar dat heeft niet geholpen. Een monteur stelde voor om het relais te verwijderen en te vervangen door een overbruggingsdraad tussen twee van de aansluitingen van het relais om te kijken of de pomp dan wel zou aanslaan. Ik heb de test gedaan en toen ik het contact aanzette, hoorde ik de pomp wel, maar na ongeveer 3 seconden sprong de zekering eruit.
Waarom werkt het niet met het relais aangesloten, maar wel met de overbruggingsdraad?
Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25110 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Elektrische storing Nissan V-16 '96
Als je de aansluitingen correct maakt en de zekering doorslaat, ligt het probleem bij de brandstofpomp. Ik vermoed dat je de ontstekingsspanning kortsluit naar het relais, omdat de ingang van het relais rechtstreeks van de accu komt. Als de pomp wel werkte toen je probeerde het probleem op te lossen, kun je controleren of de computer het relais activeert. De ECU activeert het relais namelijk alleen wanneer het contact een paar seconden aan staat en de motor start. De pomp zou minder dan 5 ampère moeten verbruiken; ik weet het exacte getal niet, maar het hoogste verbruik dat ik heb gezien is 4,3 ampère bij een pomp die perfect werkte.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25129 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Elektrische storing Nissan V-16 '96
Test de brandstofpomp rechtstreeks met een accu en kijk hoe deze werkt. Als hij goed functioneert, zoek dan een ontstekingskabel, plaats er een zekering van 25 of 30 ampère in en test hem een ​​paar dagen.