Zoek MDM

Bulletin

elektrische storing Nissan V-16 '96

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25105 door handmatig-mechanisch
Elektrische storing in de Nissan V-16 '96. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, mijn probleem is dat ik een Nissan V-16 uit '96 heb die de brandstofpomp niet activeert wanneer ik het contact aanzet. Ik heb het relais vervangen, maar het heeft niets geholpen. Een monteur stelde voor om het relais te verwijderen en te vervangen door een jumper tussen twee van de aansluitingen waar het relais op aangesloten is, om te kijken of de pomp activeert. Ik heb de test uitgevoerd en toen ik het contact aanzette, hoorde ik de pomp, maar na ongeveer 3 seconden sprong de zekering door.
Waarom werkt het niet met het aangesloten relais, maar wel met de jumper?
Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25110 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan V-16 '96 elektrische storing
Als u de aansluitingen correct maakt en de zekering springt door, dan ligt het probleem bij de pomp. Ik kan me voorstellen dat u de ontstekingsspanning van het relais overbrugt, omdat de relaisingang van de accu komt. Als de pomp start terwijl ik aan het werk ben, kunt u controleren of de computer het relais activeert, omdat de ECU het relais alleen activeert als het contact een paar seconden wordt ingeschakeld en bij het starten. De pomp zou minder dan 5 ampère moeten verbruiken. Ik weet niet precies hoeveel, maar het hoogste verbruik dat ik heb gezien was 4,3 ampère bij een pomp die zonder problemen werkte.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25129 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan V-16 '96 elektrische storing
Test je pomp direct met een accu en kijk hoe hij reageert. Als hij goed reageert, zoek dan een contactkabel, plaats er een zekering van 25 of 30 ampère in en test hem een paar dagen om te zien hoe hij werkt.