Zoek MDM

Bulletin

NISSAN XTRAIL 2003 Distributieketen Snido

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25087 door handmatig-mechanisch
Zoals ik al zei, hebben ze de motor gereviseerd, wat zij een 3/4 revisie noemen, maar ze hebben de distributieketting niet vervangen omdat ze die in goede staat achtten. Nu rammelt de ketting als ik de auto start nadat hij een uur of langer heeft stilgestaan ​​en ik er weer mee ga rijden. Het vreemde is dat er 's ochtends geen geluid is als ik hem start. In het eerste geval heeft de auto één tot twee uur stilgestaan, en in het tweede geval meer dan twaalf uur, en de motor is koud. Het geluid duurt maar even, ongeveer net zo lang als het duurt voordat het waarschuwingslampje voor de oliedruk uitgaat. Ik hoor ook een geluid alsof er met een elektrische zaag een plank wordt doorgezaagd, zacht en ook maar even.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Kan ik er later iets ernstigs mee doen? Kan ik het voorkomen door een additief toe te voegen? De auto heeft sinds de reparatie 400 km gereden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25091 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Geluid van de distributieketting NISSAN XTRAIL 2003
Hé broer, dat geluid als de motor koud is, is een teken dat er binnenkort een krukas- of drijfstangtik gaat optreden. Het is mij bij meerdere auto's overkomen, maar niet toen de motor recent gereviseerd was. Bij auto's met meer kilometers maakt het geluid alleen nog maar als de motor koud is, omdat het even duurt voordat de krukas gesmeerd is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25093 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Geluid van de distributieketting NISSAN XTRAIL 2003
Welke olie heb je in de motor gebruikt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25107 door handmatig-mechanisch
Ik gebruik Golden Bear 20W-50 rode olie. Denk je dat ik beter een dunnere olie kan gebruiken? Het geluid komt van de distributieketting.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25128 door handmatig-mechanisch
Probeer eens een 10-40, die is dunner en laadt sneller op.