Zoek MDM

Bulletin

Snido Distributieketting Nissan Xtrail 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25087 door handmatig-mechanisch
Snido Timing Chain Nissan Xtrail 2003 Gepubliceerd door manual-mecanica
Zoals ik al zei, hebben ze de motor gerepareerd in wat zij noemen 3/4, maar ze hebben de distributieketting niet vervangen omdat die als in goede staat werd beschouwd. Het blijkt dat de ketting een geluid maakt als ik de auto start, nadat hij een uur of langer heeft stilgestaan en ik weer rijd. Het vreemde is dat ik 's ochtends, als ik hem start, niets hoor. In het eerste geval staat hij één tot twee uur uit en in het tweede geval meer dan 12 uur en is hij koud. Het geluid duurt even, ongeveer de tijd die het duurt voordat het oliedruklampje uitgaat. Ik hoor ook een geluid alsof er een houten plank met een elektrische zaag wordt gezaagd, laag en even hetzelfde.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Zal er later iets ergs gebeuren? Kan ik dit voorkomen door er wat additieven in te doen? De auto heeft 400 km gereden sinds de reparatie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25091 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Timing Chain Sound NISSAN XTRAIL 2003
Hallo broer, dat geluid als de motor koud is, is een teken dat de krukas of drijfstang binnenkort tegen de krukas aan zal slaan. Het is me al bij meerdere auto's overkomen, natuurlijk niet nieuw, de motor heeft al een flinke vaart gehad. Het geluid is alleen te horen als de motor koud is. Dit komt doordat het even duurt voordat de krukas gesmeerd is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25093 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Timing Chain Sound NISSAN XTRAIL 2003
Welke olie heb je in de motor gebruikt????????

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25107 door handmatig-mechanisch
Ik gebruik Golden Bear 20-50 rode olie. Denk je dat ik moet overstappen op een lichtere olie? Het geluid komt van de distributieketting.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25128 door handmatig-mechanisch
Probeer een 10-40, die is dunner en laadt sneller op.