Zoek MDM

Bulletin

Stuurbekrachtigingsolie Skoda Fabia???

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25026 door handmatig-mechanisch
Stuurbekrachtigingsmiddel voor Skoda Fabia? Gepubliceerd door manual-mecanica
De vraag is heel simpel, net als het probleem. Maar ik was helemaal niet tevreden met de manier waarop ik het heb opgelost. De Skoda Fabia van een klant had een tekort aan stuurbekrachtigingsvloeistof, en toen ik probeerde bij te vullen, merkte ik dat de vloeistof niet de gebruikelijke kleur of viscositeit had, namelijk rood. Omdat de klant nogal chagrijnig is, vertelde ik hem dat ik geen Dexron III stuurbekrachtigingsolie had, maar dat die niet voldeed aan de eisen voor die auto en dat ik die bij de Skoda-dealer kon krijgen. Mijn vraag is: wat is het verschil tussen die gelige, laagviskeuze olie die in de auto zat en de rode die ik hem aanbood? Wat voor soort olie is het en welke auto's gebruiken het? Alvast bedankt voor de kinderachtige opmerking. :fluit:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25033 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Skoda Fabia stuurbekrachtigingsolie???
Hallo, het is hier al meerdere keren gebeurd dat ze ergens iets aan toevoegen.
Is het normaal om gewone remvloeistof bij te vullen, aangezien de rem hydraulisch is, net als de besturing?
De remmen hebben ook speciale olie en ze voegen toe wat ze voorhanden hebben
. Wees altijd voorbereid, want de laatste die het aanraakt, is de schuldige.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25034 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Skoda Fabia stuurbekrachtigingsolie???
Hallo, ik ben geïnteresseerd in dit onderwerp. Ik ben wat gaan rondlezen en kort samengevat: tussen Dexron® 2 en 3 zijn er alleen maar verbeteringen, zoals minder schuim, betere kwaliteit, minder oxidatie. De kleur is er om ze te onderscheiden, denk ik. Als je rood gaat gebruiken op een exemplaar dat geel was, ziet het er lelijk uit voor de klant. Dus als je het verandert, zorg er dan voor dat het compleet is en leg uit dat de kleur er is om de eigenschappen te onderscheiden, die uiteindelijk in principe aan alles voldoen. Hoe dan ook, zolang je alles origineel kunt houden en aan de eisen van elke machine kunt voldoen, is dat het beste.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25037 door handmatig-mechanisch
Hallo... in Costa Rica is stuurbekrachtigingsvloeistof gelig, bijna transparant, en automatische transmissievloeistof is rood... maar niet alle merken hebben dezelfde kleur... doe nooit remvloeistof in de stuurbekrachtiging. De dunne vloeistof is erg corrosief en elk merk heeft zijn eigen kenmerken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25038 door handmatig-mechanisch
auto data raadt pentosin chf 11s 202 aan, een synthetische olie, dus wees voorzichtig met de materie........
Hydraulische en stuurbekrachtigingsvloeistoffen

Vragen over verzending? Zie onze pagina met algemene voorwaarden.

CHF 7.1, CHF11S en CHF202 zijn hoogwaardige hydraulische vloeistoffen die zijn samengesteld voor centrale hydraulische systemen zoals stuurbekrachtiging, achterasbesturing, niveauregeling, hydropneumatische vering en schokdempers.
CHF 7.1 is een vloeistof op minerale oliebasis, met een werkingsbereik van -40ºC tot +100ºC en is lichtgroen van kleur.
CHF11S en CHF202 zijn vloeistoffen op synthetische oliebasis, met een werkingsbereik van -40ºC tot +266ºC en zijn donkergroen van kleur.
Pentosin hydraulische vloeistoffen worden gemaakt in Duitsland en worden geleverd in een fles van 1 liter (1,06 kwart).
Pentosin hydraulische vloeistoffen zijn geschikt voor de volgende toepassingen:
CHF 7.1: Audi/Volkswagen (1984-1989)
BMW (1987-9/1991)
Volvo (1995-1998)

CHF 7.1 is equivalent aan de volgende OE-nummers:
BMW 81 22 9 407 549.

Pentosin CHF 7.1 mag NIET worden gemengd met CHF 11S,
CHF 202 of andere hydraulische vloeistoffen. CHF 11S
of CHF 202 kan echter wel als "upgrade" worden gebruikt in plaats van CHF 7.1
als het systeem wordt gespoeld en opnieuw gevuld.

CHF 11S: Audi (1990-2006) TL52 146.00
BMW (9/1991 en later); allemaal beginnend met model E32
Chrysler Crossfire 05127381AA
Dodge Sprinter (alle jaren)
Mercedes-Benz (getrapte S-klasse modellen vanaf 1996)
Mini (vanaf 2002)
Nissan (vanaf 1994)
Porsche (vanaf 1995)
Rolls Royce
Saab 900 coupé (vanaf 95); 900/9000
(97-98); 9-5 (vanaf 98)
Volkswagen (1990-2006) TL52 146.00
Volvo (3/1998)

CHF 11S is gelijkwaardig aan deze OE-nummers:
BMW 83 29 0 429 576
Porsche 000.043.203.33
Bentley RH5000

Pentosin CHF11S is compatibel met Pentosin CHF202, maar
mag NIET worden gemengd met Pentosin CHF7.1 of andere hydraulische oliën.

CHF202: Audi (vanaf 2006) TL52 146.01
Porsche Cayenne (vanaf 2005)
Saab (vanaf 2006)
Volkswagen (vanaf 2006) TL52 146.01
Volvo (vanaf 2002)

CHF202 is gelijkwaardig aan de volgende OE-nummers:
Porsche 000.043.206.56
Volvo 307 414 24

Pentosin CHF202 is compatibel met Pentosin CHF11S, maar
mag NIET worden gemengd met Pentosin CHF7.1 of andere hydraulische oliën.
Belangrijke opmerking over de compatibiliteit van vloeistoffen: als de voertuigspecificaties CHF7.1 vermelden, kunnen CHF11S en CHF202 worden gebruikt ter vervanging van, maar niet gemengd met, CHF7.1. Als de voertuigspecificaties CHF11S (of CHF202) vermelden, mag dit niet worden gebruikt ter vervanging van CHF7.1. CHF11S en CHF202 zijn volledig compatibel en mengbaar. Pentosin CHF-vloeistoffen mogen niet worden gemengd met ATF-vloeistoffen. Controleer altijd de handleiding van uw auto om te controleren of de juiste vloeistof voor het voertuig wordt gebruikt.
Pentosin CHF7.1 Hydraulische vloeistof
Een vloeistof op minerale oliebasis voor hydraulische systemen, waaronder stuurbekrachtiging, niveauregeling en hydropneumatische vering. Toepassingen: Audi/Volkswagen (1984-1989), BMW (1987-9/1991), Volvo (1995-1998). Groene vloeistof. Wordt geleverd in een witte bus met een groene dop.
Prijs: $ 17,99 Voorraadnr.: CHF7.1
Aantal:

Pentosin CHF11S Hydraulische vloeistof
Vloeistof op synthetische basis voor hydraulische systemen, waaronder stuurbekrachtiging, niveauregeling en hydropneumatische vering. Toepasbaar op diverse merken, waaronder BMW, Audi, Mini, Porsche, Saab, Volvo en Volkswagen.
Prijs: $ 24,99 Artikelnummer: CHF11S
Aantal:

Pentosin CHF202
Synthetische vloeistof voor stuurbekrachtigingssystemen in diverse recente Audi-, Volkswagen-, Porsche-, Saab- en Volvo-modellen.
Prijs: $ 24,99 Artikelnummer: CHF202
Aantal:

Wij accepteren betalingen met VISA, Mastercard, Discover, AMEX en PayPal.
Ook bang voor olie!