Hallo, ik heb al jaren een probleem met mijn auto. Het is een compacte BMW 316i E36 uit 1994 met kettingtiming. Hij loopt onregelmatig stationair en mist vermogen (wanneer ik de ramen open, aan het stuur draai, de verlichting en de airconditioning aanzet, en bij het wegrijden, maakt hij brute afdalingen). Het uitlaatgeluid is onregelmatig, het klinkt alsof hij hapert, vooral als de auto warm wordt, terwijl de uitlaatgassen te veel verbranden. Bovendien reageert de auto niet gelijkmatig en accelereert hij niet krachtig, hij klinkt niet soepel. Alles is gedaan, van het vervangen van alle sensoren (nokkenas, krukas, lab-sonde, flowmeter, klopsensoren, drukregelaar en pomp), ultrasoon reinigen van injectoren, spruitstukpakkingen, ECU ervan uitgaande dat degene van de sloop niet kapot is gegaan, bedrading, aarding en zelfs de motor etc. etc.... het laatste wat ik heb gedaan is het controleren, maar het geeft geen foutmelding. Er is alleen één vreemd ding: de ontstekingsvervroeging staat op 18º stationair draaien, terwijl het tussen de -10 en +10º zou moeten zijn. Niemand weet waarom de unit dit doet, maar de signalen gaan die kant op en ik weet niet tot wie ik me moet wenden, bedankt