Zoek MDM

Bulletin

problemen met mijn partij

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24981 door handmatig-mechanisch
Problemen met mijn feestje Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, hoe gaat het? Ik heb een probleem. Ik heb een Ford Fiesta uit 2002 en de drijfstang zit vast, de krukas is gebroken en ik heb hem gedemonteerd om nieuwe zuigerveren te plaatsen. Weet iemand of de zuigerveren een vaste positie hebben en of ik dezelfde zuigerveren erop kan zetten? Ik heb de motor een jaar geleden gecontroleerd. Kan iemand me helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24986 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Problemen met mijn feestje
Hoi felix4388,
je moet een aantal dingen doen: uitzoeken waarom de drijfstang vastliep; de cilinders opmeten om slijtage te controleren en de zuigerveren te begrijpen; de staat van de krukaskappen en -lagers controleren, vooral waar ze beschadigd zijn. Als de cilinderkop schade heeft opgelopen door de klap die de zuiger moet hebben gekregen, moet je in principe de hele motor reviseren. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25000 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Problemen met mijn feestje
Het klopt wat Servi zegt, je zult opnieuw een afstelling moeten doen, maar voor jouw antwoord geldt dat de ringen in de volgorde zitten die op de zak staat waar ze vandaan komen. De positie van deze ringen op de zuiger is met de bovenkant of een ander merkteken erop naar boven gericht. De openingen mogen nooit op dezelfde lijn liggen, over het algemeen mag er een verschil van 2,54 cm zijn.