Zoek MDM

Bulletin

problemen met mijn partij

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24981 door handmatig-mechanisch
Problemen met mijn Fiesta. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, hoe gaat het? Ik heb een probleem. Ik heb een Ford Fiesta uit 2002 en de drijfstang is vastgelopen, waardoor de oliecarter is gescheurd. Ik heb de motor gedemonteerd om de zuigerveren te vervangen. Weet iemand of er een specifieke positie is voor de zuigerveren en of ik dezelfde kan hergebruiken? Ik heb de motor een jaar geleden gereviseerd. Alle hulp is welkom

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24986 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Problemen met mijn Fiesta
Hallo felix4388,
je moet een aantal dingen doen: uitzoeken waarom de drijfstang vastgelopen is, de cilinders opmeten om slijtage te controleren en de zuigerveren te inspecteren, de staat van de krukaslagers en -tappen controleren, vooral op de plek waar de schade is ontstaan, en als de cilinderkop beschadigd is door de impact van de zuiger, zul je praktisch de hele motor moeten reviseren. Succes.
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25000 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Problemen met mijn Fiesta
Servi heeft gelijk, je zult nog een afstelling moeten doen, maar om je vraag te beantwoorden: de zuigerveren moeten in een specifieke volgorde worden gemonteerd, zoals aangegeven op de verpakking. Op de zuiger moeten ze met de bovenkant of een eventuele markering naar boven wijzen, en de openingen mogen nooit precies op dezelfde lijn liggen; er moet doorgaans een verschil van 2,5 cm (1 inch) zijn.