Zoek MDM

Bulletin

PEUGEOT BOXER HDI 2007

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24977 door handmatig-mechanisch
PEUGEOT BOXER HDI 2007 Gepubliceerd door manual-mecanica
:onzeker: Hallo, ik heb een Peugeot Boxer HDI uit 2007 en ik heb een probleem waar niemand een oplossing voor heeft gevonden. Als iemand me kan helpen of me tips kan geven, hoor ik het graag.
Het probleem is als volgt: tijdens het rijden gaat het motorstoringslampje branden en verliest de auto plotseling vermogen en accelereert niet meer. Vervolgens valt de motor helemaal uit. Ik moet stoppen, een paar minuten wachten en de auto opnieuw starten. Op dat moment gaat het motorstoringslampje uit en rijdt de auto een paar minuten of uren normaal, waarna hetzelfde probleem zich weer voordoet. Ik heb de brandstoffilters en de krukassensor al vervangen en alle slangen zijn in orde. Ze zijn goed aangesloten en niet kapot. Ik heb de EGR-klep en de slangkoppeling schoongemaakt en nieuwe olie bijgevuld. Ik ben er echt gefrustreerd over en de monteurs kunnen het probleem ook niet vinden. Als iemand hier meer over weet, help me dan alsjeblieft, want ik heb dringend hulp nodig. Deze auto is essentieel voor mijn werk. Bedankt aan iedereen die kan helpen, of als je de onderdelenhandleiding voor dit voertuig hebt, zou ik dat zeer waarderen. Tot snel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24997 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PEUGEOT BOXER HDI 2007
Het beste wat je kunt doen, is een diagnosescanner gebruiken, omdat de computer de foutcode opslaat en registreert. Dat is een goed beginpunt, zodat je geen onderdelen onnodig vervangt en geld bespaart. Op basis van de symptomen denk ik dat het de brandstofdruksensor is. Het is een common rail-systeem, toch?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25006 door handmatig-mechanisch
Hallo, bedankt voor je reactie. Ik heb al twee diagnoses laten uitvoeren en die tonen alleen een brandstoflek aan. De monteur stelt voor om alleen de sensoren te vervangen.
Bedoel je met die sensor de sensor op de brandstofpomp?
Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25007 door handmatig-mechanisch
Vriend, zoals mijn collega al zei, ligt het probleem bij de brandstof. Wat vreemd is, is dat de scanner een brandstoflek aangeeft. Wat is de P-code die bij deze storing hoort? De sensor die mijn collega noemde, zit op de brandstofrail, in het midden aan de onderkant, met een rode stekker. De andere sensor die mogelijk defect is, zit op de hogedrukpomp. Vergeet niet dat als ze eraan werken, dit zeer zorgvuldig en schoon moet gebeuren. Controleer of er geen deeltjes op zitten, want die kunnen van de pomp afkomstig zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25044 door handmatig-mechanisch
Keko heeft helemaal gelijk. Geef ons de P-code die wordt weergegeven. Er bestaat geen foutcode die "brandstoflek" heet, die moet verkeerd zijn geïnterpreteerd. Dan kunnen we je beter helpen. En ja, de sensor zit op de brandstofrail, en de andere die Keko noemt is voor de pomp, maar dat is een opvoerklep.