Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de C5-koelvloeistofventilator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24907 door handmatig-mechanisch
Probleem met de C5-koelventilator. Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond, ik vraag me af of iemand me iets kan vertellen over een probleem dat ik heb met de ventilator van de C5. Hij start wel op de ingestelde temperatuur, maar gaat niet uit, zelfs niet als ik de temperatuur lager zet, en hij gaat ook niet uit als ik de klimaatregeling uitzet. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24918 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de C5-koelvloeistofventilator
Kijk, er is mogelijk een probleem met de temperatuursensor. Deze heeft drie draden die de elektrische ventilator aansturen. Controleer ook of er vóór de ventilator een zwart kastje zit dat elektronisch is... Een vraag: werkt de ventilator langzaam of snel als hij draait?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24950 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de C5-koelvloeistofventilator
Het is belangrijk dat u wat meer informatie verstrekt, zoals de draaisnelheid van de ventilator, of deze hoog of laag is. Als hij niet uitschakelt, kan dit wijzen op een gebrek aan koelvloeistof of een defect relais. Om te testen, moet u de ventilator handmatig activeren. Dat wil zeggen, zoek naar het lampje (als er een is) en maak een jumper. Koppel de jumper los en kijk of het lampje stopt. Als er geen lampje is, doe dit dan via de temperatuursensor. Controleer dit en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24964 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een nieuwe ventilator geplaatst omdat die kapot was. Hij werkt prima en snel. Het enige probleem is dat hij niet stopt, noch door de temperatuur, noch door de airco. Mij is verteld dat er aan de voorkant een kastje zit waar de zekeringen zitten, die het apparaat aansturen. Hartelijk dank voor je reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24965 door handmatig-mechanisch

josepe 22 schreef: Hallo, ik heb een nieuwe ventilator geplaatst omdat die was doorgebrand. Hij werkt prima, snel, het enige is dat hij niet stopt, noch door de temperatuur, noch door de airco. Hij vertelde me dat er aan de voorkant een kastje zit waar de zekeringen zitten, die het apparaat aansturen. Hartelijk dank voor je reactie.