Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de koelventilator van de C5

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24907 door handmatig-mechanisch
Probleem met de koelventilator van de C5. Geplaatst door manual-mecanica
Goこんばんは, ik hoop dat iemand me kan helpen met een probleem dat ik heb met de ventilator in mijn C5. Hij slaat aan als de temperatuur daalt, maar hij blijft draaien, zelfs als de temperatuur omlaag gaat. Hij blijft ook draaien als ik de climate control uitzet. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24918 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Probleem met de koelvloeistofventilator van de C5
Kijk, misschien is er een probleem met de temperatuursensor; die heeft drie draden. Die zorgt ervoor dat de ventilator werkt. Controleer ook even het zwarte elektronische kastje voor de ventilator... Nog een vraag: draait de ventilator langzaam of snel als hij aan staat?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24950 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Probleem met de koelvloeistofventilator van de C5
Het is belangrijk dat u wat meer informatie verstrekt, zoals de ventilatorsnelheid (hoog of laag). Als de ventilator niet uitschakelt, kan het iets simpels zijn, zoals een te laag koelvloeistofniveau of een defect relais. Om dit te testen, moet u de ventilator handmatig inschakelen. Als er een temperatuursensor aanwezig is, zoek deze dan op en overbrug deze. Koppel de overbrugging los en kijk of de ventilator stopt. Als er geen sensor aanwezig is, kunt u de ventilator via de temperatuursensor zelf testen. Controleer dit en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24964 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb de ventilator vervangen omdat de oude kapot was. Hij werkt prima, hij draait snel, het enige probleem is dat hij niet stopt, niet door de temperatuur en ook niet als de airconditioning aan staat. Mij werd verteld dat er een zekeringkast aan de voorkant zit die de ventilator aanstuurt. Bedankt voor uw reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24965 door handmatig-mechanisch

Josepe 22 schreef: Hallo, ik heb de ventilator vervangen omdat de oude kapot was. Hij werkt goed en draait snel, het enige probleem is dat hij niet stopt, niet door de temperatuur en ook niet als de airconditioning aan staat. Mij werd verteld dat er een zekeringkast aan de voorkant zit die de ventilator aanstuurt. Hartelijk dank voor uw antwoord.