Zoek MDM

Bulletin

mislukking

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24888 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: storing
1. Controleer de nokkenassensor:
a. Koppel deze eerst los en sluit hem opnieuw aan.
2. Controleer of de brandstofdruk de helling bereikt. (Doe dit als laatste.
3. Koppel een van de kabels los die de hoge spanning naar de bougie voeren en:
a. verplaats deze dichter naar het motorblok zodat deze geaard is.
b. start de bougie vervolgens.
c. kijk of er een vonk is. -
4. Probeer een scanner aan te sluiten op de effecten die je in de war brengen als je weet wat er mis is. Laat me alles weten. Knuffel

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24889 door handmatig-mechanisch
Ik ben benieuwd naar de bougies. Zou er een luchtlek in het inlaatspruitstuk kunnen zitten? De explosies zouden kunnen worden veroorzaakt door een slechte carburatie (doordat er ongecontroleerde lucht binnenkomt) en "te zwarte" bougies. Het acceleratieprobleem zou kunnen worden veroorzaakt door de overtollige lucht, waardoor de lambdasonde het brandstoftekort meet en het mengsel verrijkt, wat schadelijk is voor de cilinders waar geen overtollige lucht is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24905 door handmatig-mechanisch
Controleer de pakkingen van je spruitstuk om te zien of ze lucht aanzuigen. Koude lucht komt vaak in de kamers terecht en veroorzaakt explosies. Het kan geen kwaad. Succes. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24911 door handmatig-mechanisch
Controleer eerst het mechanische probleem. Als uw auto twee lambdasondes vóór de katalysator heeft, controleer dan of een van deze sensoren de brandstof verrijkt. Als deze allemaal in orde zijn, breng de auto dan naar iemand met de originele scanner (tech2) om de volledige afstelling opnieuw te laten uitvoeren. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25057 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank allemaal voor jullie meningen, maar ik heb bijna alles gecontroleerd. Ik ben monteur en ik heb de Tech 2 er al op gezet en de fout die opkwam was van de TPMS-sensor. Ik heb het gecontroleerd en ze hadden een van de kabels verwijderd, ik weet niet waarvoor, maar goed, ik heb hem er meteen in gezet en de fout werd gewist en er kwamen geen andere fouten naar voren. Ik heb de brandstofdruk al gemeten en die is in orde, ik heb het zelfs geprobeerd met een andere nieuwe pomp, maar niets. Ik heb het al geprobeerd met een andere bobine, map-sensor, TPMS en IAC. Ik heb de uitlaat losgemaakt omdat ik dacht dat hij verstopt zou kunnen zijn. Ik heb de distributie twee keer gecontroleerd om te zien of de contactpunten in orde waren, maar niets en geen lucht. Ik denk niet dat hij zuigt, want hij was instabiel bij lage toeren of bij accelereren en dat doet hij ook niet, hij valt alleen uit als ik vol gas geef.