Zoek MDM

Bulletin

Er is geen injectorpuls in een Town & Country

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24912 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Geen injectorpuls op een Town & Country
Fijn dat het probleem is opgelost. Ik kan je vertellen dat het bij veel voertuigen heel gebruikelijk is dat het PCM-geheugen gedeprogrammeerd raakt bij het vervangen van de accu. Dit gebeurt ook wanneer de accu geen 13 V meer aanhoudt. Veel monteurs verwarren dit met een accu die 11 V of 11,5 V aanhoudt. Voor hen is dit normaal, maar helaas wordt bij de meest recente modellen een foutcode gegenereerd wanneer de acculading onder de 13 V zakt en de PCM-EPROM of in sommige gevallen de startonderbreker geblokkeerd raakt. Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24948 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Geen injectorpuls op een Town & Country
Goede gegevens Chilitas, maar als aanvullende informatie: de deprogrammering van de fabrieksalarmen wordt meer veroorzaakt door het loskoppelen van de accu dan door het laden zelf, zonder dat dit een factor is. Het grote probleem is dat de mechanica de neiging heeft om eerst de positieve pool los te koppelen, wat een spanningspiek veroorzaakt. De juiste manier is om eerst de negatieve pool aan te sluiten om de computer te aarden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24982 door handmatig-mechanisch
Dank aan al mijn collega's en veel succes aan kikemec, musclerots, wiens bijdragen ik nog niet heb gezien, en iedereen op het forum. Groeten.