Hallo.. Ik ben nieuw op het forum en de pagina.. Ik heb een vraag om te zien of iemand me kan helpen.. Ik heb ze verteld hoe het zit, de 600 heeft een storing, het zijn de platina's (die verbranden door overmatige stroom, maar de elektricien zal dat oplossen). Het probleem is dat ik de platina's heb vervangen en het bijbehorende lampje is 0,5 mm en het werkt niet.. dus ik wil bij nul beginnen.. Ik ga zuiger 1 laten exploderen voordat hij de top bereikt, een paar graden minder... daar zal de markering op de krukaspoelie samenvallen met die op de verdeler, op dat moment zou de platina moeten openen, toch? Ook moet de platina op het hoogste punt van een van de nokken op de verdeleras zitten... Ik heb geen lampje om de vervroeging te testen... maar ik kan het doen met een gewoon lampje (negatief aan de spoelaansluiting en positief aan waar de condensator aan de verdeler vastzit). Als het lampje uitgaat, ontstaat er een vonk en daar zou de verdeler moeten openen en de markeringen zouden moeten overeenkomen... toch????????
Bedankt voor het lezen en de tijd die je hebt genomen om te reageren; ik hoop dat ik zo duidelijk mogelijk ben geweest... alle hulp is welkom en ook als je diagrammen maakt of tekeningen of iets dergelijks opstuurt, bedankt