Zoek MDM

Bulletin

DE 600 WIL NIET MARSEREN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24716 door handmatig-mechanisch
DE 600 WIL NIET GAAN Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo.. Ik ben nieuw op het forum en de pagina.. Ik heb een vraag om te zien of iemand me kan helpen.. Ik heb ze verteld hoe het zit, de 600 heeft een storing, het zijn de platina's (die verbranden door overmatige stroom, maar de elektricien zal dat oplossen). Het probleem is dat ik de platina's heb vervangen en het bijbehorende lampje is 0,5 mm en het werkt niet.. dus ik wil bij nul beginnen.. Ik ga zuiger 1 laten exploderen voordat hij de top bereikt, een paar graden minder... daar zal de markering op de krukaspoelie samenvallen met die op de verdeler, op dat moment zou de platina moeten openen, toch? Ook moet de platina op het hoogste punt van een van de nokken op de verdeleras zitten... Ik heb geen lampje om de vervroeging te testen... maar ik kan het doen met een gewoon lampje (negatief aan de spoelaansluiting en positief aan waar de condensator aan de verdeler vastzit). Als het lampje uitgaat, ontstaat er een vonk en daar zou de verdeler moeten openen en de markeringen zouden moeten overeenkomen... toch????????

Bedankt voor het lezen en de tijd die je hebt genomen om te reageren; ik hoop dat ik zo duidelijk mogelijk ben geweest... alle hulp is welkom en ook als je diagrammen maakt of tekeningen of iets dergelijks opstuurt, bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24719 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: DE 600 WIL NIET BEWEGEN
Hoi, ik had twee Fitito's. Uit wat je zegt, denk ik dat je de verdeler langzaam moet draaien en hem tegelijkertijd moet starten, heel langzaam, want anders komt er een vlam uit de carburateur. Draai hem langzaam tot hij start, anders moet je naar de carburateur kijken, want als er wat vuil in zit, start hij niet. Wat het lampje betreft, je kunt geen gewoon lampje gebruiken, maar je kunt hem wel starten. Met vriendelijke groet en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24728 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: DE 600 WIL NIET BEWEGEN
Hallo vriend.
Ik heb je probleem gelezen en ik kan me voorstellen dat je blijkbaar een vonkprobleem hebt. Is dat het? Zo ja, dan moet je, om helemaal opnieuw te beginnen, verder naar achteren beginnen met het elektrische circuit. Controleer allereerst of het spanningssignaal van de ontstekingsplaat naar de bobine-aansluiting (15 of +) correct is; het mag niet lager zijn dan 10 volt. Als het correct is, zou datzelfde spanningssignaal aanwezig moeten zijn bij de verdeleringang met de platina-aansluiting gesloten. Als je een bougie in de kabel monteert die van de bobine naar de verdeler loopt met het contact van de plaat open en de bougiebehuizing geaard aan de motor, zou er een vonk moeten ontstaan wanneer je de platina-aansluiting met een schroevendraaier open forceert.
Met deze procedure kun je uitsluiten dat er geen probleem is met de bobine, het spanningscircuit of de condensator.
Voer deze tests uit en laat me de resultaten weten.
Succes...