Zoek MDM

Bulletin

Ford Fiesta 2002-model

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24703 door handmatig-mechanisch
Ford Fiesta 2002 model Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een 1600 Zetec Ford Fiesta-motor gerepareerd. Ik heb een defecte drijfstang gemonteerd, de krukas doorgezaagd, de cilinderkop, de oliepomp en de zuigerveren vervangen. Het probleem is dat de oliedruk koud prima is, maar zodra de motor opwarmt, daalt de oliedruk volledig. Ik accelereer een beetje en de druk bouwt zich op. Als ik schakel, moet ik meer toeren maken en hetzelfde gebeurt met de andere versnellingen. Om in de vierde versnelling te komen, moet ik 90 km/u rijden. Wat moet ik doen om de motor een beetje druk te laten opbouwen? Help me alsjeblieft, ik weet het niet meer. Zou de oliepomp defect kunnen zijn of is het monoblok poreus?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24705 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2002 Ford Fiesta
Hallo vriend, ik ben hier nog maar net mee begonnen; ik ben nog aan het studeren, maar uit mijn beperkte ervaring blijkt dat de olie minder viskeus wordt naarmate de motor opwarmt, wat betekent dat er meer vloeistof ontstaat. De spleet tussen de lagers en andere onderdelen wordt groter, waardoor je druk verliest. De oliedruk neemt toe met het motortoerental. Ik zou eerst controleren of het inlaatspruitstuk van de oliepomp verstopt is. Meet ook met een drukmeter de druk in het cilinderblok en vervolgens in de cilinderkop om te zien waar het probleem zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24735 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de hulp, ik heb de druk al gecontroleerd met een drukmeter die is aangesloten op het monoblok waar de oliedruksensor zit. Ik heb de druk gemeten. De zeef is niet verstopt. Ik heb ook additief nummer twee toegevoegd om de olie dikker te maken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24738 door handmatig-mechanisch
Ik had een tijdje geleden een soortgelijk probleem met een Golf. De oliepomp was defect tijdens de montage. Dat wil zeggen, het pompdeksel schoot los. Ik moest gas geven om de druk te verhogen, maar die wilde gewoon niet verder stijgen. Ik besloot hem te vervangen, ondanks mijn hardnekkige overtuiging dat hij nieuw was, en toen besefte ik dat het deksel los zat.

Je kunt ook de pakkingen controleren, want als die lekken, ontsnapt de druk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24759 door handmatig-mechanisch
Waarschijnlijk zou ik eerst de oliepomp vervangen voordat ik iets anders doe.