Zoek MDM

Bulletin

Ford Fiesta modeljaar 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24703 door handmatig-mechanisch
Ford Fiesta model 2002. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een 1600cc Zetec-motor van een Ford Fiesta gereviseerd. Ik heb een gebroken drijfstang vervangen, de krukas ingekort en de cilinderkop, oliepomp en zuigerveren vernieuwd. Het probleem is dat de oliedruk prima is als de motor koud is, maar zodra hij warm is, daalt de oliedruk aanzienlijk. Als ik een beetje gas geef, bouwt de druk zich op, maar bij het schakelen moet ik de motor meer toeren laten maken, en hetzelfde gebeurt bij de andere versnellingen. Om in de vierde versnelling te komen, moet ik 90 km/u rijden om überhaupt een beetje druk op te bouwen. Wat moet ik doen? Help me alsjeblieft; ik weet niet meer wat ik moet doen. Zou de oliepomp defect kunnen zijn, of is het motorblok poreus?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24705 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Ford Fiesta 2002 model
Hallo vriend. Ik begin hier net mee, ik ben nog aan het leren, maar van wat ik tot nu toe heb meegemaakt, weet ik dat de olie minder stroperig wordt als de motor warm wordt, oftewel vloeibaarder. Ook neemt de speling in de lagers en andere onderdelen toe, waardoor je druk verliest. De oliedruk neemt toe met het motortoerental. Ik zou eerst controleren of de aanzuigbuis van de oliepomp niet verstopt is en ook een drukmeter gebruiken om de druk bij het cilinderblok en vervolgens bij de cilinderkop te meten om te zien waar het probleem zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24735 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de hulp. Ik heb de druk al gecontroleerd met een fysieke drukmeter die is aangesloten op het motorblok, waar de oliedruksensor zich bevindt. Het oliefilter is niet verstopt. Ik heb ook een additief (nr. 2) toegevoegd om de olie dikker te maken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24738 door handmatig-mechanisch
Ik had een tijdje geleden een soortgelijk probleem met een Golf. De oliepomp was tijdens de montage defect; het pompdeksel was losgeraakt. Ik moest de motor laten draaien om de druk te verhogen, totdat hij uiteindelijk helemaal stopte met werken. Ondanks mijn aanvankelijke aarzeling besloot ik hem te vervangen, omdat hij nieuw was, en toen realiseerde ik me dat het deksel los zat.

Je kunt ook de pakkingen controleren, want als er een lek is, ontsnapt de druk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24759 door handmatig-mechanisch
Ik zou ook eerst de oliepomp controleren voordat ik iets anders doe.