Zoek MDM

Bulletin

Startprobleem van de Daewoo Lanos 1.4

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24623 door handmatig-mechanisch
Startprobleem Daewoo Lanos 1.4 - Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumleden, vandaag had ik een probleem met mijn Lanos. Tijdens het rijden viel de snelheidsmeter op nul (hij registreerde mijn snelheid niet meer) en ging het motorcontrolelampje branden.
Ik parkeerde de auto en zette de motor uit. Ik probeerde hem opnieuw te starten en na een paar pogingen sloeg hij aan, maar sloeg meteen weer af.
Er komt wel brandstof bij de motor; ik heb alle zekeringen en bougiekabels gecontroleerd en die lijken allemaal in orde, maar de motor start wel en slaat dan meteen weer af.
Ik hoop op jullie wijze raad.
Groeten, Jomadu

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24625 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startprobleem Daewoo Lanos 1.4
De snelheidsensor op de versnellingsbak, mogelijk de snelheidsreductor, is de oorzaak van dit probleem. Zonder die sensor is deze eenvoudig en goedkoop te vervangen. Je kunt ook een diagnosescanner gebruiken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24682 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startprobleem Daewoo Lanos 1.4
Jona heeft gelijk, je kunt een scanner gebruiken om het zeker te weten, maar controleer ook de snelheidssensor. Zonder deze informatie gaat het voertuig ervan uit dat het in de stopstand staat en injecteert het niet genoeg brandstof.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24683 door handmatig-mechanisch
Ik denk echt dat wat je zegt niet klopt.
Ik heb genoeg auto's gezien zonder die sensoren en die werken wel. Zoek het probleem ergens anders.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #24684 door handmatig-mechanisch

ROJAS CAICEDO schreef: IK DENK ECHT DAT WAT JE ZEGT NIET KLOPT.
IK HEB GENOEG AUTO'S GEZIEN ZONDER DIE SENSORS EN DIE WERKEN WEL. ZOEK HET PROBLEEM ERGENS ANDERS.

Sorry, misschien heb ik het mis, maar als een Chevy of een Charade G20 er geen last van heeft, ligt het probleem waarschijnlijk aan het feit dat de computer de systemen aanstuurt. Als die geen informatie ontvangt, bijvoorbeeld van de lambdasonde, zal het systeem uiteraard instabiel zijn en een hoge uitstoot hebben. Hetzelfde geldt voor de snelheidssensor, die naast het versturen van gegevens naar het dashboard ook een signaal naar de computer stuurt...