Zoek MDM

Bulletin

automatische spanner

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24591 door handmatig-mechanisch
automatische spanner Gepubliceerd door manual-mecanica
Ze hebben de riem vervangen en er waren geen problemen, maar nadat ze de dynamo hadden verwijderd, hebben ze de riem verwijderd. Een andere monteur heeft het gedaan. Nu maakt de automatische spanner een ratelend geluid. Wat is daar aan de hand? Kunt u me helpen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24610 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: automatische spanner
vriend, het hangt af van de automatische spanner of het een Peugeot of een Ford is, hun werking is min of meer hetzelfde, je moet er rekening mee houden dat hij met hoge snelheid terugkeert als hij wordt losgelaten en ze slaan meestal tegen elkaar aan, wat gevolgen kan hebben, maar ik raad je aan om eerst echt te controleren of het de spanner is, dat wil zeggen, verwijder de band en test de componenten met de hand, draai ze en controleer of er geen speling is, want als ze de dynamo hebben verwijderd voor reparatie, kan dit het zijn wat het geluid genereert, test het en laat het ons weten, als het echt de spanner is, dan is die vervangen en dat is alles, maar om niet zomaar reserveonderdelen te kopen, is het beter om het te controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24636 door handmatig-mechanisch
Bedankt. Kikemec, ik heb de poelies al gecontroleerd en gedraaid, en het enige wat ik hoor is dat kleine maar steeds terugkerende geluid van de spanner (hij gaat heel lichtjes en heel snel op en neer). Wat kan er gebeuren als ik hem gebruik en dit negeer? Zou er iets anders kapot kunnen zijn, en zouden de andere onderdelen (waterpomp, dynamo, airconditioning, enz.) nog steeds goed werken? Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24681 door handmatig-mechanisch
Als alles prima werkte totdat de riem brak of eraf kwam, of misschien is er helemaal niets gebeurd, dan zit je in ieder geval zonder stuurbekrachtiging, zonder dynamo en zonder waterpomp als de riem breekt. Je zult dit uiteraard merken en stoppen, maar meer dan dat is het niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24685 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb gevallen gezien waarbij de riem brak en er stukken in de demper vast kwamen te zitten, waardoor er een wig ontstond en de tanden van de distributieriem slipten. Tja, rijden met dat geluid is onaangenaam. De optie om hem te vervangen voordat er een ernstig defect optreedt, is altijd aantrekkelijker. Voorkomen is beter dan genezen, hahaha. Groeten.