Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de koeling van de 406hdi110cv

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24510 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de koeling van de 406hdi110cv
man, het probleem zit in de cilinderkop. Start de thermostaat maar eens, die kan vastzitten. Kijk anders in de uitlaat. Als je waterdamp ziet ontsnappen, verwijder dan de bougies en kijk of er roestige bougie's zijn. Roest ontstaat door ijzer, zuurstof en vocht. Er mag geen vocht in de verbrandingskamer zitten. Als je merkt dat een roestige bougie eruit komt en je dezelfde symptomen hebt als bij jouw voertuig, verwijder dan de cilinderkop en laat hem een ​​druktest doen. Corrigeer het oppervlak, vervang de cilinderkoppakking en monteer de motor. Raak niet te veel in paniek, het is geen ernstig probleem, maar dat is het wel. Wees heel VOORZICHTIG met het koppel, want als je na een tijdje een verkeerd koppel geeft, zal het weer kapotgaan. Ik hoop dat het je helpt. In ieder geval ben ik er 90% zeker van dat het de cilinderkoppakking is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24513 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de koeling van de 406hdi110cv
Werken je ventilatoren?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24518 door handmatig-mechanisch
Ik kijk het na, ik denk dat het probleem bij een van de ventilatorrelais ligt. Omdat er twee dezelfde zijn, heb ik er één vervangen om te kijken of dat verbetering geeft of dat er iets anders erger wordt. Bedankt, ik houd je op de hoogte, maar aarzel niet om me de oplossing te geven die jij het beste vindt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24521 door handmatig-mechanisch
Nou, wat de 406 HDi betreft, zal ik je vertellen: die heeft een systeem genaamd FRIC (geïntegreerde koelfunctie in de computer). Dit houdt in dat de computer, op basis van de informatie van de motortemperatuursensor, de relais voor de ene of de andere snelheid aanstuurt, met behulp van twee relais en een weerstand voor de eerste snelheid. Een eenvoudige test om te controleren of alle elektrische onderdelen werken, is door de groene 2-polige connector (temperatuursensor) los te koppelen, het contact aan te zetten en te controleren of de elektromotor op maximale snelheid draait. Of start de auto, regel de werking van de airconditioning en controleer of de elektromotor op lage snelheid draait. Vergeet niet dat er een goede watercirculatie door de radiator moet zijn en controleer of de thermostaat correct opent.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24530 door handmatig-mechanisch
Controleer nu eerst de watercirculatie,
want de waterpompen van dit soort auto's gaan wel eens kapot.
Raak tijdens het opwarmen van de motor voorzichtig de twee radiatorslangen aan. Als de ene heter is dan de andere, wijst dit erop dat er geen watercirculatie is en dat het de pomp of de thermostaat kan zijn. Laat de motor volledig afkoelen en haal het deksel van de waterbak. Ontlucht de bak en vul hem tot de rand. Start de motor zodra de bak open is. Als er
zelfs bij koud water belletjes in het water verschijnen, geloof me dan, het spijt me, maar
het is absoluut de cilinderkop.
Succes.