Zoek MDM

Bulletin

Probleem met automatische transmissie Sonata GLX 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24471 door handmatig-mechanisch
Hallo en groeten aan iedereen op het forum.

Ik leg mijn probleem met een Hyundai Sonata GLX 6V uit 2001 voor. Het is als volgt:

de 4-traps automaat blijft constant in de tweede versnelling staan. Ik heb hem al gescand en er zijn geen elektrische storingen. Soms schakelt hij correct – perfect – maar slechts een dag of twee, en dan komt het probleem terug: hij schakelt niet uit de tweede versnelling... Heeft u tips? Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Vicente

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24497 door handmatig-mechanisch
Er zijn 2 dingen: scan het voertuig wanneer het de fout geeft en zonder het voertuig uit te zetten, omdat iemand mogelijk de spanning van de accu naar het contact heeft gewijzigd om het geheugen van de ECU te wissen bij het uitschakelen. Iets anders dat mij is overkomen, is dat wanneer een voertuig stopt met schakelen en geen foutcodes geeft, en ik bedoel geen, niet alleen die van de transmissie, dit komt doordat de TCM of de PCM, als deze in dezelfde transmissie- en motorcomputer is geïntegreerd, zichzelf per ongeluk beschermt en de computer zou moeten worden vervangen. Maar het beste wat je kunt doen voordat je verandert, is alles controleren en soms, zoals wat mij overkwam met een Versa die geen codes gaf met een generieke scanner, betekent niet dat hij ze niet heeft. Soms zijn er codes waarbij je alleen met een specifieke scanner van het merk bepaalde foutcodes kunt zien. In de Noord-Amerikaanse Versa, als deze de remlichtzekering niet heeft, schakelt de transmissie niet en verschijnt de code alleen met een specifieke scanner voor de Japanse, terwijl bij de andere scanners er geen fouten zijn gedetecteerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24737 door handmatig-mechanisch
Hoi Choto, hartelijk dank voor je informatie. Ik ga de punten die je noemde bekijken en hoop het probleem te vinden. Knuffels en succes.