Zoek MDM

Bulletin

Hoe sluit je een dynamo aan om een accu op te laden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 dagen geleden #24654 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe sluit ik een dynamo aan om een accu op te laden?
Hartelijk dank allemaal voor de informatie en het schema. Ik ga deze week aan de slag om de uitvinding werkend te krijgen en ik laat jullie binnenkort de resultaten weten.

Ik heb een dynamo die zou moeten werken. Ik zal de tests uitvoeren die ik in sommige artikelen heb gezien en foto's plaatsen.

Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24939 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe sluit ik een dynamo aan om een accu op te laden?
Goedemorgen!

Ik heb het hele systeem al aangesloten, maar ik heb een vraag.

Als ik begin met trappen en het waarschuwingslampje gaat uit, verstijft de dynamo en begint te schokken, waardoor het bijna onmogelijk is om continu te trappen.

Is dit normaal, of is mijn dynamo defect?

Ik heb hem van de sloop gehaald, maar ik weet niet zeker of ik hem kan vertrouwen.

Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #24959 door handmatig-mechanisch
Hallo, vriend. Je toepassing voor het opladen van een accu is interessant. Om te bepalen of de dynamo in goede staat verkeert, meet je met een tester of multimeter de accuspanning vóór het trappen (deze moet rond de 12 V liggen) en vervolgens tijdens het trappen (boven de 13 V, niet meer dan 14,5 V). Een stuggere trapbeweging geeft aan dat de dynamo werkt. Deze schokken zijn normaal, omdat de dynamo intern "wisselstroom" genereert, waarbij de diode en vervolgens de regelaar in werking treden. Ik weet niet of het haalbaar is om plotseling een soort vliegwielachtig contragewicht op de dynamopoelie te installeren om de traagheid te verminderen en deze schokken te overwinnen. Veel succes en houd ons op de hoogte van het project. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40062 door handmatig-mechanisch
Lada Stationwagen 2104