Zoek MDM

Bulletin

Nissan Platina-storing: schokt en slaat af

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24450 door handmatig-mechanisch
Nissan platina-storing: schokt en slaat af. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met de Nissan Platina. Hij schokt plotseling en slaat af, en start pas als de CKP-sensor is afgekoeld. De weerstand is al gemeten toen hij koud was, en toen hij uitschakelde was die in orde. De druk van de pomp was ook in orde. Wat zou volgens u nog meer de oorzaak van deze storing kunnen zijn en wat moet ik nog meer controleren? Bedankt voor uw reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24501 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan platina storing: hij schokt en slaat af.
De weerstand die je krijgt, zegt niets, het gegenereerde signaal kan haperen. Als je een oscilloscoop kunt gebruiken om het gegenereerde signaal te bekijken, kun je zien waarom het hapert. Je kunt ook de distributieriem controleren als de storing constant is en dan uitschakelt, of de temperatuursensor controleren. De bobines hebben me veel problemen bezorgd en andere werkplaatsen hebben de motoren niet op tijd laten lopen. Wat ik ook heb gezien, is dat de koppelingsplaat van de Kangoo het begeeft en dat hij de koude- en warme tests doorstaat en spanning genereert, maar dat de auto niet altijd start. Als hij wel start, slaat hij na twee dagen af en start hij niet meer. Het vervangen van de sensor lost het probleem op. Deze sensor is vergelijkbaar, zo niet hetzelfde, als de platina en alle Kangoo's die ik heb gezien. Het lijkt erop dat de instantie de sensorkabels heeft gesoldeerd, want ik vermoed dat hij erg gevoelig is voor storingen door verkeerde contacten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24506 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan platina storing: hij schokt en slaat af.
Het grote probleem met de K4M-motor zijn de bobines. Ze werken op drie cilinders, je hebt geen vermogen en ze slaan plotseling af. Vervangen is niet duur en bij die Renault-motoren zijn ze erg hinderlijk. Wees voorzichtig met roest en vuil op het vliegwiel. Bij die motor uit zich dat in een misfire. Je draait de sleutel om en alles draait, maar hij start niet.