Zoek MDM

Bulletin

Toyota vonkprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24418 door handmatig-mechanisch
Toyota Spark-probleem Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Toyota Hilux 2.4 uit 1999. Het probleem is het volgende: bij het testen van de vonk hoort de vonk lang en blauw te zijn, maar hij is oranje. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24421 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota vonkprobleem
Vriend, het is duidelijk dat je de bougies moet vervangen, maar een van de meest waarschijnlijke oorzaken is dat ze verstopt of anderszins nat zijn. De eerste is dat ze gewoon het einde van hun levensduur hebben bereikt. De tweede is dat er mogelijk wat druppelt uit een van je injectoren (als je Hilux brandstofinjectie heeft) of dat de sproeiers van je carburateur niet goed zijn afgesteld als je een carburateur hebt. Dit kan een oorzaak zijn van een te rijk mengsel. Wat je in dit geval moet doen, is de bougies vervangen en dan kijken wat er gebeurt.
Ik hoop dat ik je heb geholpen en veel succes met je truck. Groeten.;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24422 door handmatig-mechanisch
Wat is het probleem met de auto? Om u te helpen, moet u het probleem aangeven. Uw bobine kan defect zijn, maar bij een auto met een verdeler verbetert de timing door de bobine te vervroegen. Dat helpt bij het diagnosticeren van het probleem met de bobine. Kijken naar de kleur betekent echter niet dat er iets mis is als er geen lek is en de vonk lang is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24428 door handmatig-mechanisch
Het probleem is dat hij veel brandstof verbruikt en geen carburateur gebruikt, maar brandstofinjectie heeft en geen lekkages vertoont. Ze hebben me verteld dat het een probleem met de bobine zou kunnen zijn. Hoe kan ik dit oplossen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24432 door handmatig-mechanisch
Controleer de staat van de luchtstroomsensor. Als het de spoel is, kunt u instabiliteit ervaren bij stationair draaien, schokken bij kracht zetten, ploppen of iets dergelijks. Soms vallen ze uit en geven ze geen foutcodes, omdat de ECU alleen registreert als er een signaal onder de minimaal acceptabele waarde of boven de maximumwaarde is bij bepaalde tussenliggende toerentallen. Variaties in het signaal worden niet als een storing gedetecteerd.