Zoek MDM

Bulletin

pegot partner clutch

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24366 door handmatig-mechanisch
Pegot Partner clutch Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Partner uit 2005. Een paar dagen geleden begon het koppelingspedaal te haperen. Het ging ongeveer halverwege naar beneden en sneed niet goed. Ik heb de zichtbare delen van de slang gesmeerd en het verbeterde merkbaar. Ik dacht dat het aan onderhoud lag en besloot het te verwijderen om het volledig te smeren. Het was een lastige klus, omdat ik de accu moest verwijderen en de onderkant ervan moest losmaken om bij de betreffende slang te komen. Ik heb hem gesmeerd, maar toen ik hem er weer op zette, ontdekte ik dat hij helemaal niet meer afgesteld was. Hij sneed niet meer. Hij ging helemaal naar beneden en de koppelingshendel bewoog niet eens. Nu heb ik het probleem dat ik niet weet hoe ik hem moet afstellen, want op het eerste gezicht is er geen manier om hem af te stellen. Als iemand weet hoe, zou ik het zeer op prijs stellen als je het me laat weten. Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24369 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Pegot Partner clutch
Hallo schilder, welkom bij mdm. Er kunnen twee dingen gebeuren. Ten eerste zijn die kabels niet gereguleerd, ze doen dat automatisch. Wanneer je ze verwijdert, moet je ze vastbinden om het geheugen niet te verliezen. Als ze helemaal niet bewegen, is de verbinding mogelijk verbroken met het pedaal. Om ze weer aan te sluiten, moet je het koppelingspedaal verwijderen. Dit doe je met twee 13 mm sleutels. Het pedaal heeft twee bouten, één met een moer en de andere met alleen een bout. Dat is niet moeilijk. Ik raad je aan om de kabel met handmatige regeling te kopen, dat is beter. Ze verkopen beide typen, de zelfregulerende en de normale. Ze zijn hier in Chili niet duur, ze kosten ongeveer 9000 Chileense pesos, maar controleer eerst of de kabel niet is losgekoppeld van het pedaal. Laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24433 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Pegot Partner clutch
Hallo! De Partner heeft een kabel met automatische afstelling door middel van twee onzichtbare rollen, dus als de kabel kapot gaat, is het beter om hem te vervangen... Ik moet je ook even melden dat er in het koppelingspedaal een hoogteverstelling zit, die je soms kunt gebruiken als de schade begint. Maar het is beter om hem te vervangen... Hier in Costa Rica zijn er momenteel geen kabels met handmatige afstelling... Het is eerlijk gezegd niet zo eenvoudig om zo'n kabel te installeren. Succes.