Zoek MDM

Bulletin

Lage oliedruk in Eclipse

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24330 door handmatig-mechanisch
Lage oliedruk in Eclipse Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, wie kan mij helpen met mijn probleem? Ik heb een Eclipse GS uit 1992, 4G63 motor, hij liep prima met 20-50 olie. Een monteur raadde 25-60 aan vanwege de hoge temperaturen hier. Ik heb naar hem geluisterd en toen ik deze olie gebruikte, begon de auto een lage oliedruk te vertonen. Het maakte niet uit of ik accelereerde of niet. Omdat ik dacht dat het de pomp was, ging ik naar de automaterialenzaak en toen ik het probleem aankaartte, vertelden ze me dat de olie te dik was. Ik zou de olie terugverversen naar 20-50, maar het probleem blijft bestaan. Als het koud is, gaat de druk omhoog, maar als het warm is, daalt de druk tot het normale minimumniveau. Wie kent een soortgelijk probleem? Zou het de pomp kunnen zijn die geforceerd is, beschadigd door de 25-60? Help alstublieft. Ik zou graag willen weten welke tests ik moet doen om uit te sluiten of te achterhalen of het de pomp is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24333 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Lage oliedruk in Eclipse
Hoi alexandroq28.
Ik ben niet bekend met de 25-60xq en had er nog nooit van gehoord, maar je zegt dat je weer bent overgestapt op de 20-50 en dat het probleem aanhield. Mogelijk zijn de lagerkappen van de hoofdlagers versleten of is de bypassklep van de pomp kapot gegaan met de olie die je gebruikte. Multigrade olie heeft een lage viscositeit bij kamertemperatuur, waardoor het makkelijker in de motor te pompen is. Naarmate de bedrijfstemperatuur stijgt, degradeert het veel minder dan singlegrade olie, dus ik denk niet dat het aan de olie ligt. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24334 door handmatig-mechanisch
Bedankt, mijn vriend. De Shell Halix 25-60 wordt hier verkocht. Kortom, moet ik de ringen vervangen en de carter- en drijfstangcarters in één keer vervangen? (De motor reviseren.) Komt het signaal naar de oliepeilstok dan uit die bypass-klep?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24360 door handmatig-mechanisch
Hallo alexandroq28.
De bypassklep is dezelfde drukregelklep en bevindt zich bij de uitlaat van de smeermiddelpomp of in het pomphuis zelf. Meet eerst de motorcompressie om de staat van de zuigerveren te controleren. Als de regelklep in orde is, controleer dan de kap van het hoofdlager, bij voorkeur de kap die het dichtst bij het vliegwiel zit, en een van de drijfstangkappen. Bij het hoofdlager vertoont de onderste kap slijtage en bij de drijfstang de bovenste kap. Succes,
Miguel