Hallo, allereerst wilde ik mezelf even voorstellen aangezien ik nieuw ben in deze community. Mijn naam is Pablo en ik ben de eigenaar van een Daewoo Nubira CDX 2.0 98. Ik had het probleem dat ik zonder koppeling zat vanwege een breuk in de cilinder en de koppelingsvorkpen. Gezien de omstandigheden heb ik besloten om de pomp, cilinder, koppelingsvorkpen, complete koppelingsset, plaatplaat en druklager te vervangen, allemaal originele reserveonderdelen. Het probleem dat ik heb is: als ik de koppeling loslaat met de motor aan zonder dat ik snelheid maak, maakt hij een tac-geluid als ik hem loslaat (wat hij eerder niet deed). Als ik snelheid maak, schokt hij ook. De monteur vertelde me dat het tac-geluid dat hij maakt als ik de koppeling loslaat, wordt veroorzaakt door het aangrijpen van het lager, maar dat deed hij voorheen niet. In het andere onderwerp staat dat bij het demonteren de conische lagers van de kroon beschadigd zijn geraakt (maar hij zegt dat dit er eerder ook al was, maar dat het goed werkte totdat hij werd gedemonteerd en van positie werd veranderd). Kan het zijn dat dat gebeurt? Het probleem is dat de aandrijfas speling heeft wanneer ik hem in de eerste versnelling zet en dan de neiging heeft om los te komen. Zou het kunnen dat hij slecht gemonteerd is? Heeft het iets te maken met de koppelingswissel? Geen van beide deed het voordat de auto gedemonteerd werd. De versnellingsbak is hetzelfde als die van de Chevrolet Vectra uit 1998, aangezien de motor van GM is. Ik zou alle mogelijke hulp op prijs stellen. Groeten en alvast bedankt.