Zoek MDM

Bulletin

Scheur in de motorkop

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24067 door handmatig-mechanisch
Barst in de motorkop Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, ik blijf me ernstig ongemakkelijk voelen over de Nissan Xtrail, wat een teleurstellende auto. Ik heb net te horen gekregen dat de motor weer uit elkaar is gehaald omdat hij nog steeds beschadigd is. Ik heb gehoord dat er waarschijnlijk een scheur in de cilinderkop zit. Ze hebben hem naar de slijperij gebracht om hem te laten testen. Ik voel me gedemoraliseerd. Waarom breekt de cilinderkop? Is er een manier om deze scheur te repareren en hem weer werkend te krijgen? Ik weet niet wat ik moet doen. Ik voel me erg schuldig over wat er is gebeurd.

Ik verzoek u om uw medewerking, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24068 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Scheur in de motorkop
Vriend, de cilinderkop kan barsten door plotselinge oververhitting of door een productiefout. Naast stoten en een motorsmelting is er natuurlijk ook een druktest, een zogenaamde hydraulische test. Hiermee worden scheuren in de cilinderkop vastgesteld. Er is ook een reparatie, ze zijn vastgezet met deuvels en dat is prima, dat is geen probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24070 door handmatig-mechanisch
Beste Ivan:
De scheur in de cilinderkop is het gevolg van een reeks oververhittingen (je hebt de bedrijfstemperatuur van je motor overschreden). Je kunt hem laten repareren en dan komt het goed. Je zult geen problemen ondervinden... Groeten en AANMOEDIGING.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24078 door handmatig-mechanisch
Bedankt vriend, inderdaad zoals je zegt raakte de auto oververhit zoals ik op het forum aangaf, NISSAN XTRAIL 2003 en precies op mijn verjaardag ging hij uit, zo zeggen ze, vanwege de veiligheid. Ik wachtte even en zette hem weer aan omdat er koelvloeistof in de tank zat. Ik heb ongeveer 30 km gereden. En toen ging hij weer uit. Ik wachtte tot er koelvloeistof was. Wat ik niet zag, was of er olie in zat, of ik controleerde of er vloeistof in de radiator zat. Ik ben naar Nissan gelopen en ze vertelden me dat ze het zouden controleren. De volgende dag gaven ze me het rapport. 18 maanden geleden hebben ze het gerepareerd, acht maanden daarna zijn ze teruggegaan en hebben ze de radiator vervangen. Dat was in oktober 2010. Ik heb hem in april 2011 gekocht en heb er precies 4000 km mee gereden. tot 11 juli. De monteur die me buiten Nissan hielp, haalde de motor uit elkaar en vertelde me dat de pakking van het blok was verbrand en dat dat de reden was dat hij oververhit raakte. Hij kocht de originele, waarvan het blok was geborsteld en ik weet niet of het de kop of het blokdeksel was (sorry voor mijn onwetendheid dat ik niet wist waar het over ging). Hij zette hem vorige week weer in elkaar en was hem aan het testen. Vandaag vertelden ze me dat ze hem weer uit elkaar hebben gehaald omdat er zogenaamd een scheur in de kop zit en dat ze hem naar de slijperij brengen om tests uit te voeren en te kijken wat er gebeurt. Tot nu toe, vandaag om 13.00 uur, heb ik geen antwoord. Ik ben gedemotiveerd en bedankt voor jullie steun. Zoals ik al zei, ik weet niets van mechanica en het weinige dat ik weet is empirisch. Mijn vraag is: zal de reparatie erg goed zijn, waarmee lassen ze, is er een risico dat ik de investering verlies? Bedankt allemaal voor jullie steun en kennis.