Zoek MDM

Bulletin

IAC-consultatie voor Ford Ranger DOHC 2.3

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23969 door handmatig-mechanisch
Ford Ranger DOHC 2.3 IAC Vraag Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik schrijf vanuit Chili. Ik heb een Ford Ranger 2.3 DOHC uit 2007 met 125.000 km op de teller. Het gebeurt dat de auto 's ochtends bij het starten van de auto op 900 tpm draait. Soms start hij normaal en soms moet ik gas geven om hem te starten. Ik heb een nieuwe IAC gekocht, de accu losgekoppeld en geïnstalleerd. Bij het starten van de auto steeg het toerental tot 3.500 tpm, en dat ging onregelmatig. Ik heb de IAC-connector losgekoppeld terwijl de motor draaide, maar er was geen verandering. Hij bleef op 3.500 tpm draaien. Ik heb de klep die de auto had gemonteerd en hij loopt normaal. Overdag gedraagt hij zich goed. Soms duurt het starten wat langer, maar 's ochtends heb ik een probleem met de ontsteking. Ik zou een antwoord op prijs stellen. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24079 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Ranger DOHC 2.3 IAC Query
Hahaha vriend, wees niet bang, je moet de nieuwe IAC-klep plaatsen, dan de negatieve pool van de accu ongeveer 30 seconden loskoppelen en hem dan weer aansluiten, dan het contact openen en sluiten met tussenpozen van 15 seconden, ongeveer 3 tot 4 keer en hem starten, je zult zien dat hij goed regelt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24100 door handmatig-mechanisch
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik ga het proberen en laat je weten hoe het ging. Met vriendelijke groet...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24306 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb de nieuwe IAC gemonteerd. Degene die ze me verkochten was voor de 2.3, maar een model uit '94. Ik heb de juiste gemonteerd, maar ik heb nog steeds problemen. 's Ochtends begint hij bij 1500 of soms 900 tpm, en na een paar seconden begint de acceleratie te oscilleren, gaat dan op en neer en normaliseert dan weer. Overdag start hij soms langer dan normaal. Zou het de TPMS kunnen zijn? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #24340 door handmatig-mechanisch
Uit wat je zegt, zou het eerder een probleem kunnen zijn met de temperatuursensor van de koelvloeistof of met lucht in het koelvloeistofsysteem. Let op, het luchtfilter kan ook een soortgelijk probleem hebben.