Zoek MDM

Bulletin

Nissan foutcodes P1610 en P16FF

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #23915 door handmatig-mechanisch
Nissan foutcodes P1610 en P16FF Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Nissan Murano uit 2007 en de Lounch-scanner gaf foutcodes P1610 en P16FF aan. Wat moet ik doen om mijn Nissan weer aan de praat te krijgen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden - 13 jaar en 11 maanden geleden #23919 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan foutcodes P1610 en P16FF
De P1610-code wordt veroorzaakt door een probleem met de NATS, beter bekend als het startonderbrekersysteem van het voertuig. Dit probleem doet zich voor om de volgende redenen:
- U gebruikt een sleutel die niet geregistreerd is of de code niet doorgeeft
- BCM of ECM zijn defect
En daarom staat het nu in de "vergrendelde modus"
U kunt snel iets doen:
1. Bevestig de code die het genereert
2. VERLAAT DE VERGRENDELDE MODUS. Als het de P1610-code is, ga dan verder met het volgende met een kopie van de voertuigsleutel:
(1) - Draai de schakelaar naar UIT
(2) - Draai de schakelaar naar AAN met de geregistreerde sleutel (start de motor niet). Wacht 5 seconden
(3) - Zet de schakelaar terug naar de UIT-stand. Wacht 5 seconden
(4) - Herhaal stap 2 en 3 nog twee keer (in totaal 3 keer)
(5) - Start de motor
Probeer dit en schrijf ons of het voor u heeft gewerkt. Zo niet, dan moeten we de diagnose gedetailleerd uitvoeren, diagrammen controleren en andere zaken regelen.
De andere code bestaat niet of voldoet niet aan de structuur van een code.
Als je wilt dat ik je de schema's van het startblokkeringssysteem stuur, laat het me dan weten. Als je vragen hebt, schrijf me dan gerust en ik zal proberen je te helpen, vriend.
Laatst bewerkt: 13 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 weken geleden #23931 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan foutcodes P1610 en P16FF
Jezus, je tips waren erg nuttig voor mijn probleem... Ik heb de sleutel kunnen herprogrammeren en de Nissan Murano kunnen starten.

Heel erg bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23975 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb even de tijd genomen om deze thread te bekijken en wilde je een vraag stellen. Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een Nissan Sentra uit 2002 die plotseling niet meer startte en code P1610 op de scanner verscheen. Ik heb het advies opgevolgd om de sleutel aan en uit te zetten, maar hij start nog steeds niet. Wat kan ik nog meer doen? Bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden - 14 jaar 3 weken geleden #24017 door handmatig-mechanisch
Heb je andere sleutels geprobeerd? Ja, die hebben een duplicaat.
Zo niet, dan is de volgende stap het controleren van het hele systeem, te beginnen met de Immobilizer Control Unit (NVIS NATS IMMU), die zich in het contactslot bevindt, en de bijbehorende componenten (zekeringen, relais, bedrading). Als deze defect is, moet deze worden vervangen, evenals alle sleutels die de eigenaar heeft gecodeerd. Vertel me welke motor er in zit (code), of het een binnenlandse of buitenlandse is, zodat ik je het schema kan sturen zodat je alles kunt controleren, vriend.
Laatst bewerkt: 14 jaar 3 weken geleden door .