Zoek MDM

Bulletin

Koppelingsproblemen bij een Ford Eco Sport

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23851 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Eco Sport met een hydraulische koppeling. Op een gegeven moment trapte ik het gaspedaal helemaal in en de koppeling werkte niet. Ik zette de auto uit en weer aan en trapte de koppeling vervolgens goed in alsof er niets gebeurd was. Hoe kon dat gebeuren?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23869 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koppelingsproblemen bij een Ford Eco Sport
Het hydraulische systeem van Ford heeft niet veel te maken met het rijden of stilstaan van het voertuig, omdat het niet wordt geholpen door vacuüm of iets dergelijks. Als het pedaal helemaal is ingetrapt, kunnen er twee redenen zijn. De eerste kan een lek in het systeem zijn, waardoor de vloeistof richting de versnellingsbak zakt, en de tweede kan zijn dat het systeem de druk niet handhaaft. Dit kan een storing zijn van het hydraulische lager, de pomp of de leiding zelf. Als het pedaal is ingetrapt en vervolgens is verholpen, kan er sprake zijn van een luchtbel in het systeem of kan de vloeistof te heet zijn geworden. Dit is echter niet erg waarschijnlijk als u de stip niet hebt vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23872 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koppelingsproblemen bij een Ford Eco Sport
Hallo, sommige koppelingspompen hebben een klep in de pomp en om de een of andere reden werkte die niet en ging het pedaal helemaal naar beneden, maar als je hem weer intrapt, werkt het wel. Uiteraard krijg je later problemen. Groeten, Pedro

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23884 door handmatig-mechanisch
Ik heb het aan mijn baas gevraagd en theoretisch gezien is het een probleem met de pomp, dus die zal gedemonteerd moeten worden. Hartelijk dank voor jullie mening.