Zoek MDM

Bulletin

Quest 98 Jingle en Marksmanship

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23833 door handmatig-mechanisch
Quest 98 Jingle and Aim Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en ik wil graag een vraag stellen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een Nissan Quest V6 3.2 uit 1998. Ik heb hem een week geleden gekocht. Twee dagen na aankoop begon hij te ratelen. Hij maakte alleen geluid toen ik hem startte, maar een paar minuten later was het geluid helemaal verdwenen. Ze adviseerden me de olie te verversen. De vorige eigenaar had de olie net ververst en misschien hadden ze er te dunne olie in gedaan. Ik heb hem vervangen door Roshfrans 20W-50 olie, maar het probleem blijft bestaan. Nu maakt hij het geluid zelfs als ik een beetje accelereer. Hij doet het niet constant, alleen af en toe. Hoe weet ik of het een duiker is die ik moet vervangen? Aan de andere kant hoor ik een licht ratelend geluid als ik accelereer. Hij verliest geen vermogen, schakelt erg goed en rijdt goed. Dat zijn de enige twee problemen. De truck heeft overigens 174.000 kilometer op de teller. Heeft iemand een diagnose? Alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23839 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Quest 98 Jingling and Aim
Weet je al zeker welk type olie de Quest moet gebruiken?
Ik ben naar een pagina op de Mobil Oil-website gegaan en daar staat de volgende olie: 5W30. Op de pagina staan verschillende opties, zoals synthetisch, mineraal, enz. Maar de meest voorkomende viscositeit die ik zag, is die.

Voor auto's met meer dan 120.000 km op de teller adviseren ze die specificatie. Ik laat de website aan jou over om te analyseren...

www.mobiloil.com/usa-english/motoroil/ca...WhichOilOption2.aspx

Met betrekking tot die theorie over te dunne oliën, enz. is het niet verstandig om die altijd te volgen, omdat, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, een dunnere olie veel beter smeert omdat deze perfect in de spelingen kan doordringen, enz. Het is mogelijk dat de Quest nu luidruchtiger is omdat je er dikkere olie in hebt gedaan en er bewegende delen in de motor zijn die moeilijk te smeren zijn.

Als je uiteindelijk besluit de olie te verversen om het geluid te testen, vervang dan ook het oliefilter.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23847 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor je reactie. Het geratel is inderdaad toegenomen, het richtgeluid is iets afgenomen, maar het blijft bestaan. Nu, met een lichte helling, is het geratel toegenomen zonder vermogensverlies. Ik zal de olie opnieuw verversen naar de 5W-30-specificatie en je de resultaten laten weten. Bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23868 door handmatig-mechanisch
Over het algemeen geldt dat wanneer een voertuig is uitgerust met hydraulische klepstoters, de olie verdund moet worden om geluiden te elimineren en de viscositeit niet te verhogen. 20W-50 produceert dus eerder geluiden dan 10W-40. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23917 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend,
het is waar dat de olie voor de Nissan Quest 5 of 10W-30 is, zoals aangegeven in uw onderhoudsboekje.