Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 SW Break 2001 kilometerteller????

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23772 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306 SW Break 2001 kilometerteller???? Geplaatst door manual-mecanica
B) Hallo, ik heb een Peugeot 306 Estate SW uit 2001 gekocht in Mexico, en het enige probleem is dat het display van de kilometerteller niet oplicht. Overdag is het wel zichtbaar en werkt het perfect. Sterker nog, hij is bijna nieuw met 18.500 originele km op de teller, 10 jaar oud, en hij is nauwelijks gebruikt door de enige eigenaar. Ik wil graag weten of dit probleem te wijten is aan een displaystoring, zoals een loskoppeling van de elektrische/elektronische voeding, of aan een kapot lampje of zoiets? Kunt u mij helpen? Ik ben namelijk totaal onbekend met het merk Peugeot en de dealer biedt dit soort service niet aan.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23774 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 SW Break 2001 kilometerteller????
Hoi, ik weet het niet zeker, want ik heb dat probleem nog niet ondervonden, maar gaan de rest van de dashboardlampjes wel aan? Als geen van de lampjes aangaat, zou het de potentiometer kunnen zijn die de intensiteit van de dashboardlampjes bepaalt. Maar als alles behalve dat aangaat, weet ik niet wat ik je moet vertellen, want als het een digitaal display is, weet ik niet zeker of het de lampjes zijn, want de overgrote meerderheid van die displays heeft het kleine lampje met het kwartsscherm en je zult het hele ding moeten vervangen...

Ik hoop dat dit je helpt...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23781 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 SW Break 2001 kilometerteller????
Als de informatie op het display zichtbaar is (mits zonlicht dit toelaat), hoeft u alleen het lampje in het paneel te vervangen, waardoor het display gaat branden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23801 door handmatig-mechanisch
Bedankt Miguel Murcia, volgens een andere forumcollega (Chimguy) lijkt het erop dat je, aangezien het bij daglicht zichtbaar is, alleen het lampje achter het display hoeft te vervangen. Ik ga het veiliger controleren met de werkplaatshandleiding die ik van onze website heb gedownload, hoewel die niet voor het model uit 2001 is en ik hoop dat het niet te omslachtig is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23802 door handmatig-mechanisch
Bedankt chimguy, ik ga het bekijken aan de hand van de handleiding die ik van onze website heb gedownload voor de 306, ook al is het voor het model uit 1995. Als je de handleiding voor het model uit 2001 hebt, zou ik het op prijs stellen als je die uploadt en me laat weten. Heel erg bedankt.