Zoek MDM

Bulletin

Mazda Protege 1998 versnellingsbak

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23610 door handmatig-mechanisch
Mazda Protege 1998 versnellingsbak Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Mazda Protege uit 1998 met een automatische transmissie met vier versnellingen. Ik heb onlangs een complete revisie (masterkit) gehad en ook de oliepomp vervangen. Het probleem is dat hij abrupt schakelt (je voelt de schok), en ik weet niet waar het probleem zit. Als iemand me kan helpen, zou dat zeer op prijs worden gesteld!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23612 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mazda Protege 1998 versnellingsbak
Ik weet niet of je de scan al hebt uitgevoerd, want als er geen foutcodes zijn, is het iets lastiger om de oorzaak te achterhalen zonder de auto te testen. Onregelmatig schakelen kan om verschillende redenen voorkomen: hoge lijndruk, een defecte snelheidssensor of geen signaal van de in- of uitvoersnelheidssensor van de transmissie. Als de schakelingen op de juiste snelheid zijn en bonkend, kan de lijndruk het probleem zijn. Je moet de transmissiedruk testen en de gegevens uit de handleiding halen. Zorg er ook voor dat er niet te veel speling is bij het monteren van de remschijven.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.