Zoek MDM

Bulletin

Codeproblemen op een Toyota Corolla

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23561 door handmatig-mechanisch
Codeproblemen op de Toyota Corolla. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Hallo, ik heb een probleem met een Toyota Corolla uit 2002. De storing is dat de motor afslaat en na vier pogingen weer start. De codes die ik heb gevonden zijn (P0335 Krukaspositiesensor A circuitstoring) en (P0340 Nokkenaspositiesensor circuitstoring). Wat moet ik doen? Hoe vind ik de sensoren en wat is in deze gevallen aan te raden? Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23563 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Codeproblemen op de Toyota Corolla
Geachte heer, u hebt geen andere keus dan beide sensoren te vervangen voor uw eigen veiligheid. De nokkenassensor bevindt zich in het achterste deel van de cilinderkop en de krukassensor bevindt zich in de versnellingsbak.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23615 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Codeproblemen op de Toyota Corolla
Het eerste wat ik zou doen is de codes wissen en wachten tot de storing opnieuw optreedt. Het is namelijk niet normaal dat beide sensoren tegelijk uitvallen. Als ze allebei weer uitvallen, kijk dan op het diagram of er een verbinding is die alleen door die twee sensoren wordt gedeeld. Controleer voor het vervangen van een component op valse contacten, blootliggende leidingen en contact met de grond. Daarna zou ik overwegen om de sensoren te vervangen.