Zoek MDM

Bulletin

XSARA PICASSO REMPROBLEMEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23548 door handmatig-mechanisch
XSARA PICASSO REMPROBLEMEN Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, maar ik hoop zo snel mogelijk weer op de hoogte te zijn. Kan iemand me echter vertellen waarom het rempedaal van mijn Xsara Picasso HDi 2.0 soms helemaal doorslaat, waardoor ik hem snel moet loslaten en dan weer hard moet intrappen? Ze hebben het circuit twee keer gecontroleerd en ontlucht, de achterste trommels strakker gezet en de voorste schijven en blokken vervangen, maar nog steeds geen resultaat. Ze vertelden me dat het uit de hand liep en dat ze me niet meer konden helpen. Ik moest naar het officiële servicecentrum. En zoals jullie allemaal begrijpen, zijn dit geen momenten om een fortuin te betalen, ook al zou iemand me hier kunnen helpen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23551 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: XSARA PICASSO REMPROBLEMEN
Dat soort problemen komt vaker voor dan het probleem met de rempomp, omdat het een dubbelwerkende cilinder is met daarin rubbers die de cilinder aandrijven. Soms raken deze intern bekrast of verslechtert het rubber. Dit ziet eruit als een zwarte verkleuring van de remvloeistof. Deze krassen zorgen ervoor dat de vloeistof terugstroomt als je het pedaal intrapt. Er ontsnapt druk en het pedaal gaat naar beneden, zodat je moet pompen. Alles wijst erop dat er problemen zijn met de pomp. Veel succes en laat ons weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23596 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: XSARA PICASSO REMPROBLEMEN
Hallo vriend, zoals mijn vriend Kikemec uitlegde, zit het probleem in de rempomp. Repareer of vervang deze zo snel mogelijk voor uw veiligheid en die van andere bestuurders. Met vriendelijke groet. :)