Zoek MDM

Bulletin

Versnellingsbak.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23479 door handmatig-mechanisch
Versnellingsbak. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hoi, ik maak me behoorlijk zorgen. Ik heb een Golf Series 3 met behoorlijk wat kilometers op de teller. Een paar dagen geleden merkte ik dat de versnellingen niet goed ingaan, ik heb problemen met de eerste en tweede versnelling. Hij maakt geen geluid of krasjes, maar ik moet wel even met de bewegingen spelen om hem erin te krijgen... Iets soortgelijks overkwam me een tijdje geleden met de eerste versnelling en het bleek een soort stang te zijn, zo vertelde de man bij de garage me, dat er niets belangrijks niet goed paste. Vorige maand moest ik de koppelingshoofdcilinder vervangen voor bijna 200 euro, en nu dit... Als iemand me kan vertellen wat het zou kunnen zijn, zou ik dat op prijs stellen. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23500 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Versnellingsbak.
Je zegt dat het probleem niet de koppeling is, maar de versnellingspook? Zo ja, controleer dan de koppeling. Soms buigen ze en is het moeilijk om in te schakelen, maar het is vreemd dat ze zomaar zomaar buigen. Er is altijd een reden, en die is geforceerd of zoiets. Bovendien heb je het over de eerste en tweede versnelling. Werken de rest van de versnellingen wel goed? Hoe kun je een probleem met de koppelingsset, d.w.z. de koppelingsplaat en het druklager, uitsluiten?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23502 door handmatig-mechanisch
Hallo! Uit alles wat je zei, lijkt het me dat het probleem in een steun zit... maar ik moet je ook vertellen dat er tussen de eerste en de tweede een bronzen ring (distributiering) zit, die het meest te lijden heeft onder dagelijks gebruik in alle auto's, en ik denk dat daar het probleem
zit. Luister naar je monteur en vertel hem dit antwoord... succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23606 door handmatig-mechanisch
Hallo, controleer eerst de versnellingskeuze en het schakelsysteem om te zien of ze in goede staat zijn. Mogelijke schade aan de bronzen ringen van de eerste en tweede versnelling.