Zoek MDM

Bulletin

Controlelampje op Chevrolet S10 uit 1998

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23380 door handmatig-mechanisch
Controlelampje op Chevrolet S10 uit 1998 Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, ik zou jullie hulp enorm waarderen. Ik heb een Amerikaanse Chevrolet S10 pick-up uit 1998 (mechanisch) en een maand geleden ging het controlelampje op het dashboard branden. Ik heb de minpool van de accu losgekoppeld, maar het lampje ging niet uit. Ik heb een scan uitgevoerd en de TCM-foutcode werd weergegeven. Volgens de monteur was het een nokkenassensor. Hij keek ernaar en die was goed; de defecte sensor was de lambdasonde. Ik heb hem vervangen, maar het controlelampje ging niet uit. Waar komt de TCM-foutcode mee overeen? Wat zorgt ervoor dat het lampje gaat branden? Hoe schakel ik het uit?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23382 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Controlelampje op een Chevrolet S10 uit 1998
Goedemorgen.
Wat uw probleem betreft, ik ben het ermee eens dat het een TCM-code is, maar als er zo'n code wordt weergegeven, ligt dat dan aan de transmissie en niet aan de motor? De scanner geeft echter geen cijfers weer? Het komt echt heel zelden voor, vooral als uw monteur sensoren gaat vervangen. Maar ik zou het op prijs stellen als u meer informatie had om te zien wat er aan gedaan kan worden.
Met vriendelijke groet, Wilbert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23410 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Controlelampje op een Chevrolet S10 uit 1998
Het klopt dat de TCM een transmissiefoutcode is die in sommige voertuigen ook oplicht als een code die aangeeft dat de accu recentelijk is losgekoppeld. Het is belangrijk dat u ons vertelt wat de werkelijke storing in uw S10 is voordat u verdergaat, aangezien de codes soms niet erg nauwkeurig zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23419 door handmatig-mechanisch
Ik heb eigenlijk geen grote problemen met de truck, afgezien van het constante, irritante controlelampje.
Ik merk alleen dat hij, op zijn zachtst gezegd, iets zuiniger is. Het brandstofverbruik is 7 km/l (stad), de 2,2-liter motor loopt voor 95% op benzine en het onderhoud en de service zijn prima.
Bedankt voor je reactie en waardevolle hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23422 door handmatig-mechanisch
Verbruikt de auto meer brandstof sinds u de zuurstofsensor hebt vervangen? Of al daarvoor?