Zoek MDM

Bulletin

Opel Vectra A 2.0 i 20 NE motor, 1991, gas airco

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23378 door handmatig-mechanisch
Opel Vectra A 2.0 i 20 NE motor, 1991, gas airco. Uitgegeven door manual-mecanica.
Goedemiddag allemaal. Allereerst bedankt voor het lezen van mijn bericht. Ik hoop dat ik professionele hulp kan vinden.
Mijn Vectra kwam af-fabriek met een gas in het aircocircuit. Ik denk dat het R12 was, dat niet meer geproduceerd of verkrijgbaar is. Het zou erg duur zijn om de benodigde apparatuur te installeren om het nieuwe gas te installeren. Ze vroegen me € 200 in Valencia, en ik vind dat een beetje overdreven.
Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23407 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Vectra A 2.0 i 20 NE motor uit 1991, gas airco
Ik weet niet helemaal zeker wat de Freon 12-benzine die voertuigen vroeger gebruikten betreft, maar ik denk niet dat er veranderingen nodig zijn, alleen de benzine. Daar ben ik vrijwel zeker van. Ik denk niet dat de benzine die in het circuit wordt gebruikt een grote invloed heeft, want hier in Chili was Freon 12 verboden en vulden ze de benzine met een andere benzine zonder enige aanpassing.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23427 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Vectra A 2.0 i 20 NE motor uit 1991, gas airco
Goedemiddag, Kikemec. Uit je antwoord maak ik op dat je in het prachtige Chili woont. Ik zou het op prijs stellen als je me meer specifieke informatie zou kunnen geven, bijvoorbeeld hoe ze dat doen, zodat ik hier in Spanje kan discussiëren, wetende welk type gas ze gebruiken. Hier bieden ze de R134-optie aan, maar daarvoor moeten alle O-ringen van het circuit, de vulfittingen en de compressorolie vervangen worden. Daarom vragen ze 200 euro, wat ik nog steeds een belachelijk hoog bedrag vind.
Bedankt voor je snelle reactie en met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23462 door handmatig-mechanisch
Zodra ik het weet, laat ik het je weten. Ik ga overleggen met een paar collega's die zich met dit onderwerp bezighouden, zodat jij en ik de twijfel kunnen wegnemen.