Zoek MDM

Bulletin

SR20-motor in een Nissan V16 of Tsuru die niet start :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23315 door handmatig-mechanisch
Perrines, ik heb dringend hulp nodig om dit probleem op te lossen. Het probleem is dat ik een SR20DE-motor heb gekocht van een zogenaamd '99 Nissan Primera en die in de V16 heb gemonteerd. Hij paste perfect en alles paste, maar toen ik de elektronica volledig probeerde aan te sluiten, startte hij niet. Als ik de ontstekingsplaat aanzet en start, krijg ik geen 12V naar de injectoren, laat staan een injectiepuls of de omschakeling naar de injectoren. De bobine krijgt geen stroom en de uitgang naar de brandstofpomp stuurt geen signalen. De ECU-connector werd geleverd met de startonderbrekerkabel, maar ik weet niet of die er al was. Als de ECU gegevens had voordat hij werd verwijderd, hoe komt het dan dat ik niets van de benodigde onderdelen voor de ontsteking heb?

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand iets weet over deze motor en dit jaar, of de ECU blokkeert met de startonderbreker, en of er een manier is om een jumper te maken om dit signaal te blokkeren, mocht het ooit geblokkeerd raken.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23330 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: SR20-motor in een Nissan V16 of Tsuru die niet start :(
Vriend, ik denk dat het probleem ergens anders ligt, omdat de startonderbrekers alleen op een deel van het voertuig of het systeem werken, niet op het hele systeem. Dat wil zeggen, over het algemeen onderbreken ze de vonk of de brandstoftoevoer, maar niet beide. Ik weet niet of ze een startonderbreker hebben, maar ik dacht dat Nissan er maar heel weinig gebruikt van maakt. Ik denk dat je de elektrische installatie moet controleren, met name de aarding van de motor. Als advies kun je geven: koop aftakkabels, een computer en een motor als je niet weet of alles werkt. Dat is geen goed idee.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23335 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: SR20-motor in een Nissan V16 of Tsuru die niet start :(
De motor wordt geleverd in goede staat, inclusief alle onderdelen. Het enige probleem dat ik had, was dat de aftakleiding was doorgesneden, wat wel vaker voorkomt bij motoren die uit Japan komen. Er komen twee draden uit de ECU. Ik heb geen idee wat het is. Ze staan niet in AutoData of in de handleidingen. Er komt ook een zwarte draad uit de verdeler. Ik heb geen idee waar die naartoe gaat (deze connector heeft 6 pinnen).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23337 door handmatig-mechanisch
Welke motor had je hiervoor? Een SR20DE met hoge of lage poort? Bij de hoge poort zaten de injectoren boven het inlaatspruitstuk, bij de lage poort eronder en meer verborgen.

De computers en kabelbomen die de motor, de injectiespoel, enz. aansturen, zijn voor beide motoren verschillend, voor zover ik weet. Voor de Tsuru (B13) is het OBDI en voor de B14 en B15 OBDII.
Om een motor met lage poort op een B13-platform te laten draaien, heb je zowel de originele motorcomputer als de bijbehorende bedrading nodig. Anders heb je de handleidingen van de B13 en B14 nodig om te weten welke draad wat doet en om de kabelboom van de B13 aan te passen zodat deze de signalen en spanningen heeft die nodig zijn om de motor en de computer van de B14 of B15 te laten werken.

Veel succes en het is niet voor niets, maar het is een lastige klus om een kabelboom van het ene model naar het andere aan te passen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23372 door handmatig-mechanisch
Als het uit de verdeler komt, is de kans groot dat het de vonk regelt, en als er een schijf in zit, regelt het waarschijnlijk de injectiepuls. Wees voorzichtig als de andere draad een computeraarde is, die zal nooit breken.