Zoek MDM

Bulletin

Rem wordt hard ingetrapt tijdens het rijden PEUGEOT PARTNER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23311 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, mijn probleem is dat als ik te vaak achter elkaar rem in zo'n korte tijd, de remmen hard worden en de remblokken lijken te slippen (hetzelfde gevoel als wanneer je in paniek met de motor uit rijdt). Ik heb gecontroleerd op lekkages en er zijn nergens lekkages. Ik zou graag willen weten of iemand dit ook heeft meegemaakt of ervaring heeft met wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ze zeggen dat het de servo of de rempompen zouden kunnen zijn, maar ik heb geen idee. Er zitten genoeg remblokken in om ze 6 maanden niet te hoeven vervangen...

bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23312 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Remmen gaan moeilijk tijdens het rijden op de PEUGEOT PARTNER
Hallo.
Als ik de motor uitzet en een paar seconden wacht, behoud ik dan de druk voordat ik rem? Zo niet, zou er dan een luchtlek in de rembekrachtiger kunnen zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23314 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Remmen gaan moeilijk tijdens het rijden op de PEUGEOT PARTNER
VOOR MIJ IS HET OOK EEN PROBLEEM MET DE BOOSTER OF REMSERVO. HET IS MOGELIJK DAT DE MEMBRANEN POREUS ZIJN, DAAROM ONTSTAAT DE VERMOEIDHEID BIJ MEERDERE KEREN ACHTER ELKAAR REMMEN, HOEWEL HET NIET ONVERSCHULDIGD IS OM DE SLANG EN DE VACUÜMLIJNKLEP TE CONTROLEREN. MET

RESPECT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23316 door handmatig-mechanisch
Als je geen kracht verliest op het rempedaal en het alleen maar hard aanvoelt, is het waarschijnlijk de rembekrachtiger of -bekrachtiger. Als je kracht verliest en het pedaal hard aanvoelt, wees dan voorzichtig; het kunnen de rempomp en de wielcilinders zijn. Deze zitten in rubberen ringen, net als de rubberen conussen. Soms breken deze en verliest de remkracht, maar het voelt niet hard aan, het voelt lichter aan door het drukverlies aan deze kant.

Op basis van wat je zegt, is het waarschijnlijk de servo. Controleer alle vacuümluchtinlaataansluitingen van de motor op lekkage en goede verbindingen. Als dat het probleem niet verhelpt, vervang dan gewoon de rembekrachtiger.;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23331 door handmatig-mechanisch
Het is meer dan ik zeg, maar het is een servo, het is helder als water, kijk of je geen soort fluitend geluid in het pedaal hoort,