Zoek MDM

Bulletin

Beschrijving van diagnostische codes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23281 door handmatig-mechanisch
Beschrijving van diagnostische codes Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo. Allereerst wil ik jullie bedanken dat ik weer op dit forum mag zijn, aangezien ik nieuw ben en dit nog nooit als hulpmiddel heb gebruikt totdat deze kans zich voordeed.

Ik studeer toevallig autotechniek en de professor gaf ons net een tabel om de ECM-computercodes in elk voertuig te herkennen. Daarom ben ik nieuwsgierig. Vanwege patentkwesties weet ik dat alle codevolgordes kunnen worden aangepast, afhankelijk van het merk, vooral op het gebied van computers en hydraulische transmissies. Ik zou graag willen weten hoe haalbaar en effectief het is om deze tabel in de praktijk te gebruiken, of is het gewoon een stukje rijst dat leraren in onze klaslokalen uitdelen.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23296 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Beschrijving van de diagnostische code
Hoi Lalo,

deze lijsten zijn erg handig bij het diagnosticeren van storingen in verschillende autosystemen. Ze geven namelijk basisinformatie over de storingen die een geregeld systeem kan ervaren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23302 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Beschrijving van de diagnostische code
De codes zijn gestandaardiseerd met de tweede generatie boordcomputers, OBD II, waardoor ze wettelijk gezien geen informatie voor voertuigeigenaren kunnen verbergen of hen kunnen dwingen hun voertuig naar een dealer te brengen voor reparatie. De tabel is nuttig, maar wees voorzichtig: het is slechts een richtlijn. Bovendien kun je bij nieuwere modellen geen codes van de computer verkrijgen zonder scanner. De tabel heeft dus weinig nut; het zijn dezelfde tabellen die je in AutoData vindt. Een P0300-code geeft bijvoorbeeld lekstroom in een cilinder aan, en dit geldt voor alle modellen.