Zoek MDM

Bulletin

Luv Dmax 2.4 crash

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23204 door handmatig-mechanisch
Luv Dmax 2.4 Fault Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Luv Dmax 2.4 met dubbele cabine uit 2007. Het probleem met de truck is dat het toerental van de motor soms terugloopt en de auto afslaat, alsof hij geen brandstof meer krijgt. Als ik hem weer start, start hij weer soepel, of verliest hij het minimum en slaat hij weer af. Ze hebben me verteld dat het de brandstofpomp zou kunnen zijn, of misschien het filter??? Wat raadt u aan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23217 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Luv Dmax 2.4 Failure
het probleem kan worden veroorzaakt door de IAC-klep, aangezien deze het stationair draaien reguleert, maar als u de brandstofpomp wilt uitsluiten, moet u deze controleren met een drukmeter in de brandstofdrukleiding op de specificaties van de fabrikant. Met dit instrument kunt u ook het brandstofoverdrukventiel controleren (de klep die de brandstof terug naar de tank stuurt), aangezien de interne veer ook kan worden uitgeschakeld, waardoor de brandstofdruk daalt.
in het geval van het brandstoffilter sluit ik het uit, omdat het in ieder geval niet zou starten als het verstopt zou zijn, maar omdat u zegt dat u er nog steeds mee rijdt (in de vrachtwagen), daarom sluit ik het uit. Hetzelfde geldt voor het luchtfilter, aangezien de ECU de brandstoftoevoer regelt op basis van de lucht die de motor binnenkomt (wiskundige berekeningen van de ECU) en in dat geval is de IAC actueel om het minimale toerental (stationair draaien) te regelen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23231 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Luv Dmax 2.4 Failure
Het is altijd verstandig om te beginnen met de meest basale zaken: luchtfilter, brandstof, bougies, etc. Maak vervolgens de IAC en het inlaatlichaam schoon en tot slot de rest van de componenten.